Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MATEMATİK |
Birinci düzey |
HEE 101 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUAMMER KULA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NAZMİYE ALEMDAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Uçak Elektrik-Elektronik Bölümünde gerekli olacak temel matematik kavramların öğretilmesi yani Temel matematik konularından; Aritmetik terimler ve işaretler, çarpma ve bölme metotları, kesirler ve ondalık sayılar, çarpanlar ve katlar, ölçüm ve dönüşüm çarpanları, oran ve orantı, ortalamalar ve yüzdelik ifadeler, alanlar ve hacimler, kareler, küpler, karekökler ve küp kökler, Basit cebirsel ifadelerin değerlendirilmesi, toplama, çıkarma, çarpma ve bölme, parantezlerin kullanımı, basit cebirsel kesirler, Lineer eşitlikler ve çözümleri; İndisler ve kuvvetler, negatif ve kesirli indisler; İkili ve diğer uygulanabilen sayı sistemleri; Tek bilinmeyenli birinci dereceden ve ikinci dereceden eşitlikler; Logaritmalar; Kompleks sayılar; Matrisler, determinantlar; Lineer denklem sistemleri; Fonksiyonlar, Basit geometrik ifadeler; Grafiksel gösterim; Grafiklerin yapısı ve kullanımı; Eşitliklerin / fonksiyonların grafikleri, Basit trigonometri; Trigonometrik ilişkiler, tabloların ve kartezyen ve kutupsal koordinatların kullanımını vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Temel matematiksel ve geometrik yöntemlerin öğretilmesinin yanında, analitik düşünme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
|
1- |
Aritmetik terimler ve işaretler, çarpma ve bölme metotları, kesirler ve ondalık sayılar, çarpanlar ve katlar, ölçüm ve dönüşüm çarpanları.
|
2- |
Oran ve orantı, ortalamalar ve yüzdelik ifadeler, alanlar ve hacimler, kareler, küpler, karekökler ve küp kökler.
|
3- |
Basit cebirsel ifadelerin değerlendirilmesi, toplama, çıkarma, çarpma ve bölme, parantezlerin kullanımı, basit cebirsel kesirler. Lineer eşitlikler ve çözümleri.
|
4- |
İndisler ve kuvvetler, negatif ve kesirli indisler; İkili ve diğer uygulanabilen sayı sistemleri;
|
5- |
Tek bilinmeyenli birinci dereceden ve ikinci dereceden eşitlikler.
|
6- |
Logaritmalar.
|
7- |
Kompleks sayılar.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Matrisler.
|
10- |
Determinantlar.
|
11- |
Lineer denklem sistemleri; Fonksiyonlar.
|
12- |
Basit geometrik ifadeler; Grafiksel gösterim; Grafiklerin yapısı ve kullanımı.
|
13- |
Eşitliklerin / fonksiyonların grafikleri.
|
14- |
Basit trigonometri, Trigonometrik ilişkiler. Tabloların ve kartezyen ve kutupsal koordinatların kullanımı,Örnekler, Teoremler.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Aritmetik, Cebir, Geometri konularının öğrenilmesi.
|
2- |
Havacılık ve Uzay Fakültesinin Uçak Elektrik-elektronik bölümü öğrencileri genel matematik bilgilerini anlamış olmalı, muhakeme gücünü artırmış olmalı, bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğrenmiş olmalılar.
|
3- |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmış olmalı.
|
4- |
Ders de anlatılan Aritmetik, Cebir ve Geometri konularını anlamış olmalı.
|
5- |
Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olmalı.
|
6- |
Temel matematiksel ve geometrik yöntemlerin öğrenilmesinin yanında, analitik düşünme yeteneğinin kazanılmasıdır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
2- |
Havacılık operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
|
|
3- |
Bakım uygulamaları için gerekli olan modern teknik doküman ve araçları seçip ve kullanabilir.
|
|
4- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ulusal ve uluslararası havacılık otoriteleri tarafından belirlenen yönerge ve/veya üretici talimatları doğrultusunda uygular, sorunları tanımlar ve uygun düzeltici eylemde bulunabilir.
|
|
5- |
Bilgiye erişebilir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
|
|
6- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
|
|
7- |
Ekip bilincine sahiptir ve gerektiğinde ekip üyeleriyle koordineli çalışabilir.
|
|
8- |
Ulusal ve uluslararası havacılık çevrelerinde alanı ile ilgili bakım kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanları arşivleyebilir ve güncel olarak takip eder.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle hava yolu ulaştırması konusunda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilmek ve kendini sürekli yenileyebilmek, alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
|
|
11- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
|
12- |
Teknik resim bilgisini uygulamada etkin kullanır.
|
|
13- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izler, alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar ve sorunlara çözüm önerileri geliştirir, düşüncelerini yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
|
14- |
Türkçe ve İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
|
|
16- |
Hava ulaştırma sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre ve iş güvenliği koruma konusunda ve bakım uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilince sahiptir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Genel Matematik, M. Balcı, A.Ü. Fen Ed. Fak. Yayınları
• Calculus, R.A.Adams, Vancouver,Canada , 1994 • Advanced Calculus, Schaum’s outlines.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çözümlü Matematik Analiz problemleri, M. Balcı, Balcı Yayınları
|
|