Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MODERN MANTIK 1 |
Birinci düzey |
FEL207 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HALUK AŞAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Mustafa Yıldız
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Modern mantığın temel kavram ve ilkeleri
|
Dersin tanımı
|
Modern mantığın temel kavram ve ilkelerini öğretmek
|
1- |
Önermeler mantığı Doğruluk fonksiyonu mantığı
|
2- |
Doğruluk fonksiyonu mantığında sembolleştirme, Doğruluk fonksiyonu mantığında sembolleştirilmiş önermelerin yorumlanması
|
3- |
Doğruluk değeri analizi Doğruluk değeri tablosu (Karma doğruluk değeri tablosu), Doğruluk değeri hesaplaması
|
4- |
Doğruluk değeri analizi Önermelerin doğruluk değeri hesabı ve çözümlemesi
|
5- |
Doğruluk değeri analizi Önermelerin eşdeğerliğinin denetlenmesi, önerme kümelerinin tutarlılığının denetlenmesi, çıkarımların geçerliliğinin denetlenmesi
|
6- |
Çözümleyici çizelge yöntemi (Ağaç-açma yöntemi)
|
7- |
Çözümleyici çizelge ile doğruluk değeri tablosu ilişkisi
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Niceleme mantığı (Yüklemler Mantığı)
|
10- |
Niceleme mantığında sembolleştirme
|
11- |
Niceleme mantığında yorumlama
|
12- |
Niceleme mantığında önermelerin doğruluk-değeri
|
13- |
Niceleme mantığında çözümleyici çizelge yöntemi (ağaç-açma yöntemi)
|
14- |
Çözümleyici çizelge yöntemi ile tutarlık, eşdeğerlik, olasılık denetlemesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci uslamlama ve uslamlama yöntemlerini kavrayabilecektir.
|
2- |
Öğrenci uslamlamadaki önermeleri çözümleyebilecektir.
|
3- |
Öğrenci doğru düşünme yöntemlerini ve kurallarını kavrayabilecek ve kullanabilecektir.
|
4- |
Öğrenci önermeleri mantık kuralları uyarınca sembolleştirebilecektir.
|
5- |
Öğrenci uslamlamaların doğruluğunu ve geçerliliğini belli mantık yöntemlerini kullanarak denetleyebilir.
|
6- |
Klasik mantık modern mantık arasındaki farkı anlamak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
|
|
2- |
Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
3- |
Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
|
|
4- |
Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
|
|
5- |
Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
|
|
8- |
Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
|
|
9- |
Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
|
|
10- |
Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
|
|
12- |
Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
|
|
13- |
Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
|
|
14- |
Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
|
|
15- |
Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
2
|
4
|
8
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
8
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
4
|
8
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Doğan Özlem, Mantık, İstanbul 2001.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Teo Grünberg, Temel Mantık, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, Ankara: 2000. Cemal Yıldırım, Mantık-Doğru Düşünme Yöntemi, V Yay., Ankara 1987. A Kadir Çücen Mantık, Sentez Yay, Bursa, 2012.
|
|