Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > MODERN MANTIK 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODERN MANTIK 1 Birinci düzey FEL207 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HALUK AŞAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa Yıldız
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Modern mantığın temel kavram ve ilkeleri
Dersin tanımı Modern mantığın temel kavram ve ilkelerini öğretmek

Dersin içeriği
1- Önermeler mantığı Doğruluk fonksiyonu mantığı
2- Doğruluk fonksiyonu mantığında sembolleştirme, Doğruluk fonksiyonu mantığında sembolleştirilmiş önermelerin yorumlanması
3- Doğruluk değeri analizi Doğruluk değeri tablosu (Karma doğruluk değeri tablosu), Doğruluk değeri hesaplaması
4- Doğruluk değeri analizi Önermelerin doğruluk değeri hesabı ve çözümlemesi
5- Doğruluk değeri analizi Önermelerin eşdeğerliğinin denetlenmesi, önerme kümelerinin tutarlılığının denetlenmesi, çıkarımların geçerliliğinin denetlenmesi
6- Çözümleyici çizelge yöntemi (Ağaç-açma yöntemi)
7- Çözümleyici çizelge ile doğruluk değeri tablosu ilişkisi
8- Vize Sınavı
9- Niceleme mantığı (Yüklemler Mantığı)
10- Niceleme mantığında sembolleştirme
11- Niceleme mantığında yorumlama
12- Niceleme mantığında önermelerin doğruluk-değeri
13- Niceleme mantığında çözümleyici çizelge yöntemi (ağaç-açma yöntemi)
14- Çözümleyici çizelge yöntemi ile tutarlık, eşdeğerlik, olasılık denetlemesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci uslamlama ve uslamlama yöntemlerini kavrayabilecektir.
2- Öğrenci uslamlamadaki önermeleri çözümleyebilecektir.
3- Öğrenci doğru düşünme yöntemlerini ve kurallarını kavrayabilecek ve kullanabilecektir.
4- Öğrenci önermeleri mantık kuralları uyarınca sembolleştirebilecektir.
5- Öğrenci uslamlamaların doğruluğunu ve geçerliliğini belli mantık yöntemlerini kullanarak denetleyebilir.
6- Klasik mantık modern mantık arasındaki farkı anlamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 2 4 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 8 24
Yarıyıl sonu sınavı 2 4 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doğan Özlem, Mantık, İstanbul 2001.
Yardımcı Kaynaklar Teo Grünberg, Temel Mantık, Sembolik Mantık El Kitabı 1.Cilt, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık, Ankara: 2000. Cemal Yıldırım, Mantık-Doğru Düşünme Yöntemi, V Yay., Ankara 1987. A Kadir Çücen Mantık, Sentez Yay, Bursa, 2012.

Ders ile ilgili dosyalar