Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyokimya (yüksek Lisans) > DİJİTAL OKURYAZARLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİJİTAL OKURYAZARLIK İkinci düzey CIGH3207 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersin veriliş şekli ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersin amacı Okur yazarlık kavramı ile dijital dönüşüm sürecinde mesleki dönüşümün sağlanmasına katkı sağlamak. Bu süreçte doğru ve güvenilir bilgi kaynaklarını okumak ve yine web dünyasına doğru ve güvenilir kaynak yazabilme.
Dersin tanımı Web Okuryazarlığı adlı bu derste, web üzerinde var olan doğru ve güvenilir bilgiye ulaşıp okuma işlevinden, içeriği yeniden yapılandırmaya ve yaymaya kadar olan süreçte nasıl bir web okuryazarı olmamız gerektiğini;sahip olunması gereken beceriler, bilinmesi gereken mahremiyet, gizlilik ilkeleri ve etik kuralları çerçevesinde açıklamaya çalışılacaktır.

Dersin içeriği
1- Okuryazarlık Kavramı
2- Web Teknolojilerinin Temelleri ve Yeterlikleri
3- Web Teknolojilerinin Temelleri ve Yeterlikleri
4- Web’te Yazma ve Etkin Katılım
5- Web: Bilgi Erişim
6- Web: Bilgi Erişim
7- Sosyal Medya Okuryazarlığı
8- Sosyal Medya Okuryazarlığı
9- Web Bilgi Okuryazarlığı
10- Web Bilgi Okuryazarlığı
11- Web’te Mahremiyet Gizlilik ve Bilgi Güvenliği
12- Web’te Mahremiyet Gizlilik ve Bilgi Güvenliği
13- Web Etiği
14- Web Etiği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Okuryazarlık kavramını açıklar ve bu kavramlar yorum yapar.
2- Teknoloji kavramını açıklayıp, teknolojik gelişmeler hakkında yorum yapar.
3- Web teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
4- Online bilgi paylaşım platformları hakkında bilgi sahibi olur.
5- Dijital güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
6- Dijital etik kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     28
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar