Ön koşul dersleri
|
no-prerequisit courses
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
direct, face to face.
|
Dersin amacı
|
The aim of the course is to teach symmetry concept and systematic solving structure-spectroscopy originated problems in relation to Molecular symmetry and group theory rules and principles.
|
Dersin tanımı
|
Fundamentals of symmetry phenomena and application of group theory to molecular symmetry, point groups, using character tables for symmetry analysis of molecules in relation to molecular structure will be main topics of the course
|
1- |
Basic concepts and definitions
|
2- |
Symmetry elements
|
3- |
Application of symmetry operations to molecules
|
4- |
Point groups and its properties
|
5- |
Character tables
|
6- |
Symmetry analysis of molecules and calculation the number of irreducible representation
|
7- |
Electromagnetic spectrum and basic concepts in spectroscopy
|
8- |
Interaction of matter with radiation
|
9- |
MIDTERM EXAM
|
10- |
Rotational Spectroscopy
|
11- |
Vibrational Spectroscopy IR & Raman
|
12- |
Vibrational Spectroscopy
|
13- |
Electronic Spectroscopy
|
14- |
LASER’s and LASER Spectroscopy
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Knows symmetry concept and determines point groups of molecules.
|
2- |
Understand group theory and classies the molecules into their symmetries.
|
3- |
Knows the structure of light and electromagnetic waves and understands which type of interactions undergoes with matter.
|
4- |
Knows how LASER forms and the application of LASER Spectroscopy.
|
5- |
Learns rotational, vibrational and electronic spectroscopy.
|
6- |
Able to use molecular spectroscopic methods given in the course to elucidate structure of matter.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
8
|
40
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
6
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Colthup,N. B.,Daly,L.H., Wiberley,S.E., Introduction to IR & Raman Spectroscopy, Academic Press,2nd.Ed.,New York,1975
|
Yardımcı Kaynaklar
|
2- Guillory, W.A., Introduction to Molecular Structure & Spectroscopy, Allyn & Bacon, Inc., Boston,1977 3- Cotton, F.A., Chemical Applications of Group Theory, Wiley Interscience, 2nd Ed., New York, 1971 4- Ozpozan, T., Titreşim Spektroskopisi (IR & Raman), Erciyes Üniversitesi Yayınları, Y. No:25, Kayseri, 1996.
|
|