Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Cerrahi Hastaliklari Hemşireliği (dr) > SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME Üçüncü düzey CHH 610 Seçmeli 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HANDAN ZİNCİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HANDAN ZİNCİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif yöntem
Dersin amacı Bu ders Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalında doktora çalışması yapan öğrenciye bir toplumda yaygın olarak görülen sağlık sorunları, bunların önlenmesi ve denetimi, sağlıklı olma ve sağlığı sürdürme konularında farkındalık oluşturma, bireyleri güdüleyerek sağlıklı yaşam biçimi kazandırma konularında bilgi ve beceri kazandırılması. Dersin tanımı Bu ders İç Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalında doktora çalışması yapan öğrenciye bir toplumda yaygın olarak görülen sağlık sorunları, bunların önlenmesi ve denetimi, sağlıklı olma ve sağlığı sürdürme konularında farkındalık oluşturma, bireyleri güdüleyerek sağlıklı yaşam biçimi kazandırma konularında bilgi ve beceri kazandırılması amacıyla verilmektedir.
Dersin tanımı Bu ders Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalında doktora çalışması yapan öğrenciye bir toplumda yaygın olarak görülen sağlık sorunları, bunların önlenmesi ve denetimi, sağlıklı olma ve sağlığı sürdürme konularında farkındalık oluşturma, bireyleri güdüleyerek sağlıklı yaşam biçimi kazandırma konularında bilgi ve beceri kazandırılması amacıyla verilmektedir

Dersin içeriği
1- Tanışma ,Ders ile ilgili planlama ve literatür tartışması
2- Sağlığın tanımı ve sağlıkta eşitsizlikler
3- Sağlığın korunması ve geliştirilmesi, ilke ve yöntemleri
4- Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde kullanılan Modeller
5- Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde kullanılan Modeller
6- Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde kullanılan Modeller
7- Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde kullanılan Modeller
8- Cerrahi hastalıklarında görülen en önemli sağlık sorunlar ve sosyo-demografik özellikleri
9- Cerrahi hastalıklarında görülen en önemli sağlık sorunlar ve sosyo-demografik özellikleri
10- Cerrahi hastalıklarında görülen en önemli sorunlar sağlık ve demografik özellikleri
11- Modelleri vaka üzerinde tartışma
12- Modelleri vaka üzerinde tartışma
13- Modelleri vaka üzerinde tartışma
14- Modelleri vaka üzerinde tartışma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarını eleştirel bir bakışla inceleme ve durumu açıklayabilme,
2- Sağlığı koruma ve geliştirme kavramı ile hastalık/sağlık çevre ve hemşirelik kavramlarının bileşenlerini anlayabilme,
3- Sağlığı geliştirme kavramının kadınların kendi sağlıkları üzerinde kontrollerini artırabilmek anlamına geldiğini açıklayabilme,
4- Risk altındaki kadın, aile ve toplumun davranışlarının kontrol altına alınmasında örgütsel, çevresel ekonomik desteklerin önemini kavrayabilme,
5- Bireyin sağlığının korunması ve geliştirilmesinde sivil toplum örgütlerinin desteğinin önemini kavrayabilme,
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4- Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5- Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Schwarzer R1, Lippke S, Luszczynska A. Mechanisms of health behavior change in persons with chronic illness or disability: the Health Action Process Approach (HAPA). Rehabil Psychol. 2011;56(3):161-70. 2. Lundy KS, Janes S. CommunityHealthNursing. JonesandBarlett, Sudbury. 2011: p 526. 3. Özvarış, Ş. B. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, 2001 Ankara
Yardımcı Kaynaklar 1. Sağlık Bakanlığı, Sağlığın Teşviki ve Geliştirilmesi Sözlüğü, 2011, http://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/Sa%C4%9Fl%C4%B1%C4%9F%C4%B1n%20Te%C5%9Fviki%20S%C3%B6zl%C3%BCk.pdf (erişim tarihi: 11.10.2016) 2. Türkeri F. Yetişkin eğitimi, sağlık davranış modelleri ve sağlığı geliştirme kavramları arasındaki ilişkilerin tanımlanması, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri EnstitüsüSağlık Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Dönem Projesi, 2006, Ankara 4. Sağlık Bakanlığı, Toplum Sağlığı Merkezi Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

Ders ile ilgili dosyalar