Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ETKİNLİK YÖNETİMİ |
Birinci düzey |
HİT 336 |
Seçmeli |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NEDİM KARADUMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi NEDİM KARADUMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Halkla İlişkiler ajansları ya da departmanları, profesyonelce bağlı oldukları kurumun itibarını yönetmek için, etkinliklerden faydalanmaktadırlar. Çünkü etkinlikler, hedef kitleler ve kurum arasındaki bağın sağlanması, iletişim kurulması için uygun ortamlardır. Bu derste, araştırmadan, planlamaya, uygulamaya ve değerlendirmeye kadar bir etkinlik yönetiminin nasıl yapılacağı aktarılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
“Etkinlik Yönetimi” dersi kapsamında, etkinlik tanımlanıp türlere ayrılacak ve stratejik bir etkinlik planlamasının nasıl yapılacağı, etkinlik teklifini hazırlama, etkinlikte görev alacak personeli belirleme, çıkabilecek krizleri kurum yararına dönüştürebilme süreçleri anlatılacak; bir etkinliğin markalaştırılması için gerekli detaylar aktarılacaktır.
|
1- |
Etkinliğin tanımlanıp türlere ayrılması.
|
2- |
Stratejik etkinlik planlaması
|
3- |
Stratejik etkinlik planlaması
|
4- |
Etkinlik teklifini hazırlama
|
5- |
Etkinlik teklifini hazırlama
|
6- |
Etkinlikte insan kaynakları yönetimi
|
7- |
Etkinlikte insan kaynakları yönetimi
|
8- |
Etkinlik yönetiminde halkla ilişkilerin rolü
|
9- |
Etkinlikte kriz Yönetimi
|
10- |
Etkinliği markalaştırma
|
11- |
Etkinliği markalaştırma
|
12- |
Turizm etkinliği
|
13- |
Örnek olay çözümlemeleri
|
14- |
Örnek olay çözümlemeleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Etkinliğin tanımlanıp türlere ayrılması hakkına bilgi sahibi olmak
|
2- |
Stratejik etkinlik planlaması hakkına bilgi sahibi olmak
|
3- |
Etkinlik teklifini hazırlama hakkına bilgi sahibi olmak
|
4- |
Etkinlikte insan kaynakları yönetimi hakkına bilgi sahibi olmak
|
5- |
Etkinlikte kriz yönetimi hakkına bilgi sahibi olmak
|
6- |
Etkinliği markalaştırma hakkına bilgi sahibi olmak
|
7- |
Turizm etkinliği hakkına bilgi sahibi olmak
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Etkinlik Yönetimi, Eylin Babacan, Aylin Göztaş
Etkinlik Yönetimi Aygül Ernek
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|