Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > SAÇILMA TEORİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAÇILMA TEORİSİ Üçüncü düzey FİZ 573 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Nükleer Fizik (Lisans) ve Nükleer Fizik-I dersini almış olmak.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKHAN KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÖKHAN KOÇAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı İleri Nükleer Fizik bilgileri verilerek öğrencilerin Nükleer yapı ve Reaksiyon bilgilerini kullanarak nükleer saçılmayı anlaması.
Dersin tanımı Kuantum Mekaniksel olarak saçılma kavramının anlaşılması.

Dersin içeriği
1- Faz kayması hesaplamaları,
2- Faz kayması hesaplamaları,
3- Kütle merkezi yaklaşımı,
4- Döteronun saçılma Problemi,
5- Elastik ve inelastik saçılmalar,
6- Elastik ve inelastik saçılmalar,
7- Ara Sınav,
8- Faz kayması yardımıyla tesir kesiti hesaplamaları,
9- Faz kayması yardımıyla tesir kesiti hesaplamaları,
10- Klasik saçılma teorisi,
11- Kuantum Mekaniksel Saçılma Teorisi,
12- DWBA Yaklaşımı,
13- DWBA Yaklaşımı,
14- Final Sınavı.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
2- Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir.
3- Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir.
4- Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir.
5- Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir.
6- Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir.
7- -
8- -
9- -
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 25 50
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 25 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Introduction to Nuclear Reactions, G. R. Satchler.
Yardımcı Kaynaklar Nuclear and Particle Physics, W. S. C. Williams.

Ders ile ilgili dosyalar