Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > KARAR ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARAR ANALİZİ Birinci düzey ENM 488 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HÜLYA TORUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜLYA TORUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıfta eğitim-öğretim
Dersin amacı Bu dersin amacı karar problemlerinin incelenmesi ve karar verme tekniklerinin analiz edilmesidir. Derste farklı karar verme problemleri, teknikleri ve çok kriterli karar verme problemleri ele alınacaktır.
Dersin tanımı Bu derste karar verme problemleri, belirsizlik altında karar verme teknikleri ve çok kriterli karar verme problemleri incelenecektir.

Dersin içeriği
1- Karar verme problemi, Karar analizi bileşenleri
2- Belirsizlik altında karar verme yöntemleri
3- Risk altında karar verme yöntemleri
4- Karar Ağaçları
5- Bayes Yaklaşımı ile ek bilginin beklenen değeri
6- Oyun teorisi
7- Oyun teorisi-devam
8- Vize
9- Çok kriterli karar verme, karar modeli kurma
10- Normalizasyon, Ölçüt ağırlıklarının belirlenmesi
11- ÇKKV basit yöntemler
12- ÇKKV değer temelli yöntemler (SAW, WP, TOPSIS)
13- Analitik hiyerarşi süreci, Analitik ağ süreci
14- VİKOR, MOORA, ELECTRE
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler karşılaştıkları karar verme problemlerini analiz adebilme ve uygun teknikle çözebilme becerisi elde edecektir
2- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, çok kriterli karar verme problemleri hakkında bilgi sahibi olacaktır ve gerçek hayatta karşılaştığı çok kriterli karar problemlerinin hangi yöntemle çözülmesinin uygun olacağı ile ilgili karar verebilecektir.
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 1 11
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Winston, W.V. Operations Research. Duxbury Press.
Yardımcı Kaynaklar V. Belton and T.J. Stewart (2002) Multiple criteria decision analysis. Kluwer Academic Publishers.

Ders ile ilgili dosyalar