Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > KARAR ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARAR ANALİZİ Birinci düzey ENM 488 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HÜLYA TORUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜLYA TORUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıfta eğitim-öğretim
Dersin amacı Bu dersin amacı karar problemlerinin incelenmesi ve karar verme tekniklerinin analiz edilmesidir. Derste farklı karar verme problemleri, teknikleri ve çok kriterli karar verme problemleri ele alınacaktır.
Dersin tanımı Bu derste karar verme problemleri, belirsizlik altında karar verme teknikleri ve çok kriterli karar verme problemleri incelenecektir.

Dersin içeriği
1- Karar verme problemi, Karar analizi bileşenleri
2- Belirsizlik altında karar verme yöntemleri
3- Risk altında karar verme yöntemleri
4- Karar Ağaçları
5- Bayes Yaklaşımı ile ek bilginin beklenen değeri
6- Oyun teorisi
7- Oyun teorisi-devam
8- Vize
9- Çok kriterli karar verme, karar modeli kurma
10- Normalizasyon, Ölçüt ağırlıklarının belirlenmesi
11- ÇKKV basit yöntemler
12- ÇKKV değer temelli yöntemler (SAW, WP, TOPSIS)
13- Analitik hiyerarşi süreci, Analitik ağ süreci
14- VİKOR, MOORA, ELECTRE
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler karşılaştıkları karar verme problemlerini analiz adebilme ve uygun teknikle çözebilme becerisi elde edecektir
2- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, çok kriterli karar verme problemleri hakkında bilgi sahibi olacaktır ve gerçek hayatta karşılaştığı çok kriterli karar problemlerinin hangi yöntemle çözülmesinin uygun olacağı ile ilgili karar verebilecektir.
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 1 11
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Winston, W.V. Operations Research. Duxbury Press.
Yardımcı Kaynaklar V. Belton and T.J. Stewart (2002) Multiple criteria decision analysis. Kluwer Academic Publishers.

Ders ile ilgili dosyalar