Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (yüksek Lisans) > BİTKİ BESLEMEDE HİDROPONİK SİSTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTKİ BESLEMEDE HİDROPONİK SİSTEMLER İkinci düzey TO 517 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ABDULLAH ULAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. Abdullah ULAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. Abdullah ULAŞ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yetiştirme ortamlarında bitki yetiştirme teknikleri, besin çözeltilerinin hazırlanmalarında esaslar, besin çözeltilerinin hazırlanmasında kullanılan kimyasal maddeler ve suyun özellikleri, örtüaltı sebze ve süs bitkilerinin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik besin çözeltilerinin hazırlanmaları, ve gübreleme programları, topraklı ve topraksız kültürde gübreleme yöntemleri, fertigasyon, bitkilerin besin maddesi ihtiyaçları,
Dersin tanımı Yetiştirme ortamlarında bitki yetiştirme teknikleri, topraklı ve topraksız kültürde gübreleme yöntemleri, besin çözeltilerinin hazırlanmalarında esaslar

Dersin içeriği
1- Topraksız Tarıma Giriş
2- Bitki Yetiştirme Ortamları ve Özellikleri
3- Topraksız Tarımın Nedenleri ve Faydaları
4- Topraksız Tarım Teknikleri ve İncelenmesi
5- Su Kültürü, Katı Ortam Kültürü
6- İnorganik Maddeler: Kum,Çakıl, Perlit, Vermikulit, Pomza, İşlenmiş Kül
7- İnorganik Maddeler : Zeolit, Sepiolit, Poliüretan, Kaya Yünü
8- Ara SInav
9- Organik Yapıdaki Maddeler. Kompost,Talaş, Kokopit, Torf
10- Topraksız kültürde kullanılan gübrelerin kimyasal niteliklerinin incelenmesi
11- Çözeltide farklı gübrelerin etkileşimleri ve stok çözeltilerin hazırlanması
12- Besin çözeltisi hazırlama ve uygulama yöntemleri
13- Fertigasyon, bitkilerin besin maddesi ihtiyaçları
14- Besin çözeltisi uygulamada dikkat edilecek hususlar
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Topraksız ortamları tanıma
2- Hidroponik sistemler hakkında bilgi edinme
3- Besin çözeltisi hazırlama ve uygulama
4- Tarımsal açıdan hidrofonik sistemlerin önemi
5- Hidrofonik sistemde besin noksanlıkları
6- Besin elementlerinin bitkideki fonksiyonlarını öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alpaslan, M., Güneş, A., İnal, A. 1998. Deneme Tekniği. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayın no:1501, Ders kitabı:455. Ankara.
Yardımcı Kaynaklar J. Benton Jones Jr. 2005. Hydroponics: A Practical Guide for the Soilless Grower. Second Ed. 419p. CRC Press.

Ders ile ilgili dosyalar