Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ABDULLAH ULAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. Abdullah ULAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. Abdullah ULAŞ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yetiştirme ortamlarında bitki yetiştirme teknikleri, besin çözeltilerinin hazırlanmalarında esaslar, besin çözeltilerinin hazırlanmasında kullanılan kimyasal maddeler ve suyun özellikleri, örtüaltı sebze ve süs bitkilerinin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik besin çözeltilerinin hazırlanmaları, ve gübreleme programları, topraklı ve topraksız kültürde gübreleme yöntemleri, fertigasyon, bitkilerin besin maddesi ihtiyaçları,
|
Dersin tanımı
|
Yetiştirme ortamlarında bitki yetiştirme teknikleri, topraklı ve topraksız kültürde gübreleme yöntemleri, besin çözeltilerinin hazırlanmalarında esaslar
|
1- |
Topraksız Tarıma Giriş
|
2- |
Bitki Yetiştirme Ortamları ve Özellikleri
|
3- |
Topraksız Tarımın Nedenleri ve Faydaları
|
4- |
Topraksız Tarım Teknikleri ve İncelenmesi
|
5- |
Su Kültürü, Katı Ortam Kültürü
|
6- |
İnorganik Maddeler: Kum,Çakıl, Perlit, Vermikulit, Pomza, İşlenmiş Kül
|
7- |
İnorganik Maddeler : Zeolit, Sepiolit, Poliüretan, Kaya Yünü
|
8- |
Ara SInav
|
9- |
Organik Yapıdaki Maddeler. Kompost,Talaş, Kokopit, Torf
|
10- |
Topraksız kültürde kullanılan gübrelerin kimyasal niteliklerinin incelenmesi
|
11- |
Çözeltide farklı gübrelerin etkileşimleri ve stok çözeltilerin hazırlanması
|
12- |
Besin çözeltisi hazırlama ve uygulama yöntemleri
|
13- |
Fertigasyon, bitkilerin besin maddesi ihtiyaçları
|
14- |
Besin çözeltisi uygulamada dikkat edilecek hususlar
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Topraksız ortamları tanıma
|
2- |
Hidroponik sistemler hakkında bilgi edinme
|
3- |
Besin çözeltisi hazırlama ve uygulama
|
4- |
Tarımsal açıdan hidrofonik sistemlerin önemi
|
5- |
Hidrofonik sistemde besin noksanlıkları
|
6- |
Besin elementlerinin bitkideki fonksiyonlarını öğrenme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
10
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Alpaslan, M., Güneş, A., İnal, A. 1998. Deneme Tekniği. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayın no:1501, Ders kitabı:455. Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
J. Benton Jones Jr. 2005. Hydroponics: A Practical Guide for the Soilless Grower. Second Ed. 419p. CRC Press.
|
|