Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL İNŞAATI II |
Birinci düzey |
İNŞ 424 |
Zorunlu |
8 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERDAL UNCUOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERDAL UNCUOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersliklerde normal ders anlatımı
|
Dersin amacı
|
temel sistemleri ve çeşitleri hakkında bilgi vermek, temel tasarımı yapabilme konusunda gerekli kriterler olan taşıma gücü hesapları ile oturma analizlerinin hesaplanması konusunda bilgilendirmek, uygulamada karşılabilecek örnekler ve uygulanmış proje örnekeri üzerinde konuların anlatılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
yüzeysel ve derin temellerin (kazık temeller) tanınması, taşıma gücü hesaplarının öğrenilmesi, oturma hesaplarının yapılması
|
1- |
Yüzeysel Temeller (giriş, temel tanımı, yüzeysel temel tipleri, yüzeysel temellerde taşıma gücü kavramı, göçme türleri)
|
2- |
Yüzeysel Temellerde Taşıma Gücü Teorileri (tarihsel gelişim, terzaghi taşıma gücü teorisi, meyerhof taşıma gücü yöntemi, brinch-hansen taşıma gücü yöntemi, hansen-vesic taşıma gücü yöntemi, skempton taşıma gücü yöntemi, taşıma gücü yöntemlerinin karşılaştırılması, arazi deneylerine dayalı taşıma gücü hesapları)
|
3- |
Yüzeysel Temellerde Taşıma Gücü Teorileri
|
4- |
Yüzeysel Temellerde Taşıma Gücü Teorileri
|
5- |
Arazi deneylerine dayalı taşıma gücü hesapları
|
6- |
Arazi deneylerine dayalı taşıma gücü hesapları
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Eksantrik Yüklü Temellerin Taşıma Gücü ve Tabakalı Zeminlerde Taşıma Gücü Hesabı
|
9- |
Eksantrik Yüklü Temellerin Taşıma Gücü ve Tabakalı Zeminlerde Taşıma Gücü Hesabı
|
10- |
Yüzeysel Temellerde Oturma Analizleri (zeminlerde gerilme dağılımı, ani oturma hesapları, konsolidasyon oturması hesapları)
|
11- |
Yüzeysel Temellerde Oturma Analizleri (zeminlerde gerilme dağılımı, ani oturma hesapları, konsolidasyon oturması hesapları)
|
12- |
Yüzeysel Temellerde Oturma Analizleri (zeminlerde gerilme dağılımı, ani oturma hesapları, konsolidasyon oturması hesapları)
|
13- |
Yüzeysel Temellerde Oturma Analizleri (zeminlerde gerilme dağılımı, ani oturma hesapları, konsolidasyon oturması hesapları)
|
14- |
Derin Temeller (giriş, kazıkların sınıflandırılması, kazıkların zemine yerleştirilme yöntemleri, kazık tipinin seçimi ve kullanımları)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel sistemleri hakkında bilgi edinilmesi
|
2- |
Bir temel sisteminin sağlaması gerekli kriterlerin ortaya konması
|
3- |
temel sistemlerinin zeminle olan etkileşimleri ve bu etkileşimin sağlanması gerekli kriterler üzerindeki etkileri
|
4- |
belirli bir zemin profili ve yapı yükü etkisinde bu yükün zemine nasıl taşıtılacağı ve bu amaçla ne tip bir temel tasarlanması gerektiği,
|
5- |
seçilen temel sisteminin tasarımının nasıl yapılacağı
|
6- |
Taşıma gücü hesabı ve oturma davranışlarının belirlenmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
0
|
0
|
Ödevler
|
3
|
1
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
47
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Geotechnical Engineering Principles and Practices of Soil Mechanics and Foundation Engineering, Foundation Analysis and Design, Geotechnical Engineering, Bina Temelleri.
|
|