Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARİYER PLANLAMA |
İkinci düzey |
1.2.12 |
|
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir şart bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÇAĞRI ÇAĞLAR SİNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ÇAĞRI ÇAĞLAR SİNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. ALİ İLTERİŞ AYKUN (Pratik derslerin uygulamalarına doktora öğrencileri de katılmaktadır)
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze & Online (Covid-19 pandemisinde YÖK’ün kararına göre karma ya da online olarak verilebilecektir)
|
Dersin amacı
|
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin öğretim dönemi boyunca ve mezun olduktan sonra meslek hayatlarında yol gösterici olan ve kariyerlerini nasıl planlamaları gerektiğini anlatan bir derstir.
|
1- |
Kariyer Merkezi nedir? Kariyer Merkezinin tanıtımı.
|
2- |
Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısının anlatılması.
|
3- |
Kişisel özellikler. Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramlarının anlatılması.
|
4- |
İnce beceriler ve teknik becerilerin anlatılması.
|
5- |
Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması.
|
6- |
Öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için üniversite hayatı boyunca yapabilecekleri faaliyetlerin
açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler)
|
7- |
Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanaklarının anlatılması.
|
8- |
Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanaklarının anlatılması.
|
9- |
Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
|
10- |
Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
|
11- |
Akademisyenlerden kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
|
12- |
Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
|
13- |
Yetenek Kapısı nedir? Yetenek Kapısı tanıtımı.
|
14- |
Özgeçmiş hazırlama
|
15- |
Dersin değerlendirilmesi
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu derste neler yapılacağına dair fikir edinir, Kariyer Merkezini ve faaliyetlerini tanır.
|
2- |
Öz farkındalığın artırılması.
|
3- |
Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramlarını tanımlar.
|
4- |
İnce ve teknik becerilerin farkını öğrenir.
|
5- |
Kariyer kavramını tanır.
|
6- |
Ders dışında, kariyerlerine katkı sağlayabilecekleri faaliyetler konusunda bilgilenir.
|
7- |
Çeşitli kamu kurumlarında çalışanların neler yaptığına dair fikir sahibi olur.
|
8- |
Çeşitli özel sektör firmalarında çalışanların neler yaptığına dair fikir sahibi olur.
|
9- |
Akademide çalışanların neler yaptığına dair fikir sahibi olur.
|
10- |
İyi bir özgeçmişin neler içerdiğini öğrenir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
seçilen derslerle ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olunmaktadır.
|
|
2- |
Mezunlar Uzman Ünvanı elde etmektedir.
|
|
3- |
Mesleklerine olumlu katkı sağlamaktadır.
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
1
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
1
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
1
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından önerilen ders içeriğini destekleyen videolar.
Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü.
Yetenek Kapısı platformu.
Ders sonu değerleme formu.
|
|