Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, hayati tehlike altındaki küçük hayvanlara uygulanacak reanimasyon yöntemleri , kullanılacak ilaçlar ve reanimasyon uygulama ilkeleri hakkında bilgi verilerek, kliniğimize gelen olgular üzerinde de uygulamalar yapılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Küçük hayvanlarda reanimasyon uygulamaları
|
1- |
İlk Yardım ve Acil Tedavi
|
2- |
Kritik Hastalarda Kanül, Sonda ve Dren Uygulamaları
|
3- |
Sıvı, Elektrolit ve Asit-Baz Dengesi Bozuklukları
|
4- |
Acil Hastalarda Sinir Sisteminin Muayenesi
|
5- |
Acil Hastalarda radyodiagnostik İşlemler
|
6- |
Kritik Hastalarda Anestezi Protokolü
|
7- |
Ağrı ve Kontrolü
|
8- |
Kanama, Kanama Kontrolü ve Kan Transfüzyonu
|
9- |
Şok ve Resusitasyonu
|
10- |
Travmatik yaralar
|
11- |
Travmaya İlişkin Temel Bilgiler
|
12- |
Acil Kardiyovaskuler Problemler
|
13- |
Kardiyopulmoner Resusitasyon
|
14- |
Acil Hematoloji
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Reanimasyonun temel ilkelerinin anlaşılması
|
2- |
Travmalı hastalarda ilk yardım prensiplerinin anlaşılması
|
3- |
Şok ve resüsitasyonun anlaşılması
|
4- |
Kanama ve kanama kontrolünün anlaşılması
|
5- |
Kardiyopulmoner fonksiyon kaybının bulgularının anlaşılması
|
6- |
resüsistasyon uygulama kurallarının anlaşılması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
10
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Battaglia AM, (2001). Small Animal Emergency and Critical Care. London: WB Sounders Co.
Özaydın İ, (2004). Veteriner Acil Klinik. 1. Baskı, Erzurum : Eser Ofset Matbaacılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Samsar E, Akın F, (2002). Özel Cerrahi. Ankara: Medipres Matbaacılık.
|
|