Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DENEY TASARIMI |
İkinci düzey |
BİS 527 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. GÖZDE ERTÜRK ZARARSIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET ÖZTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Paket Programlama aracılığı ile İleri Deney Planlama Yöntemlerinin kullanılması.
|
Dersin amacı
|
Sağlık alanındaki araştırıcıların yaptığı çalışmalarda İleri Deney Planlama Yöntemlerinin uygulamasının öğretilmesi amaçlanmaktadır
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Deney Planlama İlkeleri
|
2- |
Rasgele ve Eşleştirilmiş Deneme Desenleri
|
3- |
Latin Karesi ve Eksik Latin Karesi Deneme Desenleri
|
4- |
Faktöriyel Deneme Desenleri
|
5- |
Eksik Bloklar Deneme Desenleri
|
6- |
Tam Bloklar Deneme Desenleri
|
7- |
Varyans Komponentlerinin Belirlenmesi
|
8- |
ARASINAV
|
9- |
Tek Yönlü Çokdeğişkenli Varyans Analizi I
|
10- |
Tek Yönlü Çokdeğişkenli Varyans Analizi II
|
11- |
Tek Yönlü Çokdeğişkenli Varyans Analizinin Uygulaması
|
12- |
İki Yönlü Çokdeğişkenli Varyans Analizi I
|
13- |
İki Yönlü Çokdeğişkenli Varyans Analizi II
|
14- |
İki Yönlü Çokdeğişkenli Varyans Analizinin Uygulaması
|
15- |
Uygulama
|
16- |
FİNAL SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sağlık Bilimlerine İlişkin Bilgi Toplama ve Edindiği Bilgileri Uygulama Becerisi
|
2- |
Bilimsel Sorgulama ve Hipotez Oluşturma Becerisi
|
3- |
Literatür Tarama ve Değerlendirme Becerisi
|
4- |
Deney Tasarlama, Yapma, Verileri Analiz Edebilme ve Değerlendirebilme Becerisi
|
5- |
Deneysel Araç ve Gereç Tanıma ve Uygun Şekilde kullanabilme Becerisi
|
6- |
Disiplinler-arası Takım Çalışması Yapabilme Becerisi
|
7- |
Tıbbi Problemleri Tanıma, Formülize Etme ve Çözme Becerisi
|
8- |
Araştırmalarda ve Veri Analizlerinde Etkin Bilgisayar Kullanabilme Becerisi
|
9- |
Yapılan deneysel çalışmaların Ulusal ve Uluslar Arası Bilime Sağlayacağı Katkıyı Anlama Becerisi
|
10- |
Etkin Yazılı ve Sözlü İletişim/Sunum Becerisi
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
6
|
6
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
6
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
6
|
6
|
36
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
202
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi II: Prof. Dr. Kazım ÖZDAMAR, Kaan Kitabevi, 2010
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Lee J. Bain, Max Engelhardt (1991), Statistical Analysis of Reliability and Life-Testing Models: Theory and Methods (Statistics: Textbooks and Monographs Series No 115) Publisher: Marcel Dekker; 2nd edition.
|
|