Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > PELVİS KIRKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PELVİS KIRKLARI İkinci düzey VCR 624 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Haftada 1 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı büyük ve küçük hayvanlarda pelvis yapısı ve kırıklarının tanımı ve tedavisinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı büyük ve küçük hayvanlarda pelvis yapısı ve kırıklarının tanımı ve tedavisinin öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Pelvis anatomisi
2- Pelvis anatomisi
3- Pelvis anatomisi
4- Os ilium kırıkları
5- Os ilium kırıkları
6- Os ischium kırıkları
7- Os ischium kırıkları
8- Os pubis kırıkları
9- Os pubis kırıkları
10- Köpeklerde Pelvis kırıklarının sağaltımı
11- Köpeklerde Pelvis kırıklarının sağaltımı
12- Kedilerde pelvis kırıklarının sağaltımı
13- Büyük hayvanlarda pelvis kırıkları ve sağaltımı
14- Büyük hayvanlarda pelvis kırıkları ve sağaltımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pelvis anatomisi
2- Os ilium kırıkları
3- Os ischium kırıkları
4- Os pubis kırıkları
5- Köpeklerde Pelvis kırıklarının sağaltımı
6- Büyük hayvanlarda pelvis kırıkları ve sağaltımı
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 1 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery,
Yardımcı Kaynaklar Samsar E, Akın F, 2003, Genel Cerrahi, Medipres, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar