Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 2 |
İkinci düzey |
GZT 712 |
Zorunlu |
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. METİN EKEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Hamza Çakır, Doç. Dr. Mustafa Koçer, Yrd. Doç. Dr. Yaşar Zorlu, Yrd. Doç. Dr.Ebru Davulcu, Yrd. Doç. Dr.İbrahim Ethem bilici, Yrd. Doç. Dr. Ali Korkmaz
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenci Araştırması, Yüz yüze bulguların yüz yüze değerlendirilmesi
|
Dersin amacı
|
Tez ile ilgili çalışmaları yapmak, sonuçları değerlendirmek ve tezi yazmak
|
Dersin tanımı
|
Tez ile ilgili araştırma ve çalışmaların nasıl yapılacağı ve aşama aşama araştırmanın seyrinin yönetildiği bir derstir.
|
1- |
Literatür incelemesi
|
2- |
Yöntem belirleme
|
3- |
Giriş kısmının genel taslağını oluşturmak
|
4- |
İçindekiler kısmının genel taslağını oluşturmak
|
5- |
Yöntemi Yazmak
|
6- |
Tez ile ilgili araştırma yapmak
|
7- |
Tez ile ilgili araştırma yapmak
|
8- |
Tez ile ilgili araştırma yapmak, karşılaşılan sorunları çözmek,
|
9- |
Sonuçları elde etmek
|
10- |
Sonuçları elde etmek
|
11- |
Bulgularla birlikte tezi yazmak
|
12- |
Bulgularla birlikte tezi yazmak ve tezi tartışmak. Tezin güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirerek tezi güçlendirmek.
|
13- |
Tezi yazmaya devam etmek.
|
14- |
Tez Çalışması Sunumu 1. hafta
|
15- |
Tez Çalışması Sunumu 2. hafta
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencinin kariyerinde önemli bir yer tutacak araştırma konusu hakkında teorik bilgi birikimi tamamlamak.
|
2- |
Öğrencinin kariyerinde önemli bir yer tutacak çalışma alanı hakkında sahadaki uygulamaları (pratiği) kavramasını sağlamak.
|
3- |
Başından sonuna (tez teslimine) kadar bir konuyu müstakil olarak araştırbilme, kendi kendine çalışabilme becerisi kazanmak.
|
4- |
Orijinallik, özgünlük, objektiflik, dengelilik gibi temel kavramları özümseyerek bilimsel bakış açısı kazanmak.
|
5- |
Araştırma konusu ve çalıştı alan hakkında yetkinlik kazanmak.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
40
|
6
|
240
|
Ödevler
|
8
|
6
|
48
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
42
|
42
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
40
|
6
|
240
|
Toplam iş yükü
|
|
|
625
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İhtiyaca göre iletişim araştırma yöntemleri kitapları kullanılır.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Araştırma konusu ile ilgili kitap, makale ve çeşitli internet kaynaklarından yararlanılır.
|
|