Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (VOLEYBOL)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ II (VOLEYBOL) Birinci düzey UZM 336 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KERİMHAN KAYNAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ KERİMHAN KAYNAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, uygulama
Dersin amacı voleybol öğretim yöntemlerinin verilmesi ve bu yöntemlerin uygulama şekillerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Voleybol oyun kurallarının öğrenilmesi

Dersin içeriği
1- Voleybolun tanımı, dünyada ve Türkiye''''deki tarihçesi
2- Voleybolda ısınma stretching çalışmaları, top ile ve topsuz ısınma çalışmaları
3- Parmak pas çeşitleri ve teknikleri(kısa pas,metre pas,yüksek pas,yatık pas,kurşun pas,geriye pas alıştırmaları)
4- Manşet pas çeşitleri ve teknikleri(metre pas,yüksek pas, geriye pas alıştırmaları)
5- Servis çeşitleri ve teknikleri(kısa pasa hücum,metre pasa hücum,yüksek pasa hücum çalışmaları)
6- Smaç çeşitleri ve teknikleri(kısa pasa hücum,metre pasa hücum,yüksek pasa hücum çalışmaları)
7- Parmak pas,manşet pas, servis, smaç tekniklerini kapsayan alıştırmalar
8- Parmak pas,manşet pas, servis, smaç tekniklerini kapsayan alıştırmalar
9- Parmak pas,manşet pas, servis, smaç tekniklerini kapsayan alıştırmalar
10- Blok teknikleri çalışılması ve oyun kurallarının anlatımı(tekli,ikili ve üçlü blok çalışmaları)
11- Defans alıştırmaları, düşme teknikleri(plonjon) çalışması, dublaj çalışmaları
12- 2,3,4,5 tekniğin birlikte kullanıldığı alıştırmalar
13- Maç
14- Maç
15- Final sınavı
16-
17- --
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Voleybol tarihinin öğretimi kavrar
2- Voleybolda ısınma ve stretching çalışmalarını bilir
3- Parmak pas çeşitleri ve tekniklerinin öğretimini yapar
4- Manset pas tekniği ve öğretimi uygular
5- Servis ve servis çeşitleri öğrenilmesi uygular
6- Smaç ve Smaç çeşitleri öğretimi, Öğrenilmesini bilir
7- Blok ve Blok Çeşitlerini bilir
8- 2-3-4 ve daha fazla teknik kullanılarak yapılan alıştırmaların kurgulanması ve uygular
9- Ferdi ve grup çalışma örneklemelerini verir
10- Ferdi ve grup çalışma örneklemeleri verir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar