Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KENTSEL TASARIM |
Birinci düzey |
ŞBP612 |
Zorunlu |
6 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. NEŞE YILMAZ BAKIR,Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yeliz Kahya
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Online öğretim elemanları gözetiminde birlikte geliştirme ve kritikler doğrultusunda kişisel olarak pekiştirme sistemine dayalıdır.
|
Dersin amacı
|
Tasarım sürecinin bileşenlerinin etkin bir şekilde uygulamada kullanma becerisinin kazandırılması, eleştirel bir bakış açısının kazandırılması,Değişik örnekler bazında tasarımın değişik boyutlarının kavratılması.
Alt-üst ölçek ilişkilerinin irdelenmesi, veri toplama becerisinin kazanılması ve buna bağlı olarak uygulama ölçeğinde kentsel tasarım projesi hazırlanmasının öğrenilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Kuramsal ders anlatımları, örneklerin tartışılması, öğrenciler tarafından proje hazırlanması.Mimarlık Fakültesi Eğitim-Öğretim Yönergesi’nde tanımlanmış özel değerlendirmeli ders yöntemiyle yürütülecek ŞBP 612 Kentsel Tasarım dersi kapsamında gerçekleştirilecek tüm çalışmalara ilişkin açıklamalar ve bunların haftalık dağılımları öğrencilere ayrıca bir detaylı program halinde sunulacaktır. Derse Katılım: Öğrenciler, Mimarlık Fakültesi Eğitim-Öğretim Yönergesinde belirlenmiş devam koşullarına uymak zorundadırlar. Öğrencilerin derslere katılmaları ve kendi çalışmalarını ve ödevlerini sunmaları gerekmektedir. Ara sınav notlarının aritmetik ortalamasının %40’ı ile final jürisinden alınan notun %60’ı toplanarak öğrencilerin ders başarı notları saptanır.
|
1- |
Dersin tanıtımı ve proje konusunun duyurulması
|
2- |
Proje konusuna ilişkin araştırma -Alan araştırmaları ve Analiz çalışmaları
|
3- |
Kentsel Tasarım- Proje analiz ve sunum teknikleri
Analiz Çalışmaları
-Yapılı Çevre
-Kamusal/ Açık Alanlar
-Ulaşım Yapısı
-Görsel Analiz ve Çevresel Değerler
-Detaylı Karakteristik Çözümleme
|
4- |
Analiz ve Sentez çalışmaları
|
5- |
1. Jüri Proje Yaklaşımlarına Yönelik Poster Sunumu
|
6- |
Proje Çalışması
|
7- |
Arasınav
|
8- |
Proje Çalışması (1/5000 ve 1/1000 Ölçekli Genel Yaklaşım)
|
9- |
Proje Çalışması (1/1000 Ölçekli Genel Yaklaşım)
|
10- |
Proje çalışması (1/1000 Ölçekli tasarım)
|
11- |
Proje çalışması (1/500 Ölçekli tasarım)
|
12- |
Proje çalışması (1/500 Ölçekli detay çalışmalar)
|
13- |
Proje çalışması (1/200 Ölçekli detay çalışmalar)
|
14- |
Proje çalışması (1/200 Ölçekli detay çalışmalar)
|
15- |
Proje çalışması (1/200 Ölçekli detay çalışmalar)
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tasarım sürecinin bileşenlerinin etkin bir şekilde uygulamada kullanma becerisinin kazandırılması.
|
2- |
Eleştirel bir bakış açısının kazandırılması
|
3- |
Değişik örnekler bazında tasarımın değişik boyutlarının kavratılması.
|
4- |
Alt-üst ölçek ilişkilerinin irdelenmesi
|
5- |
Veri toplama becerisinin kazanılması ve sentezleme becerisinin kazandırılması
|
6- |
Uygulama ölçeğinde kentsel tasarım projesi hazırlanmasının öğrenilmesi.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
4
|
4
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
4
|
60
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
3
|
4
|
12
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
8
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
3
|
4
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Bacon, E.N., 1974., Design of Cities
• Ching, D.K., 1979., Architecture: Form, Space&Order
• Doxiadis, C.A., 1968, Existics
• Günay, B., 1999., Urban Design is A Public Policy
• Lynch, K., 1971., The Theory of Good City Form
• Lynch, K., 1971., The Image of The City
• Rapoport, A., 1977., Human Aspects of urban form: Towards A Man- Environment Approach to Urban Form And Design
• Trancik, R., 1986., Finding Lost Space: Theories of Urban Design
• Ünlü, A., 1998, Çevresel Tasarımda İlk Kavramlar
• Vitrivius, 1960., The Ten Books of Architecturel
|
|