Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sinif Eğitimi (y.l) > İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ İkinci düzey SNE 503 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İlkokulda Türkçe Öğretimi dersi ilkokul düzeyindeki çocukların okuma, yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere temel dil becerilerinin gelişimini ve öğretimini incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Dil becerileri ile ilgili kuramlar ve bu kuramların araştırma ve öğretimdeki yeri son yıllarda yapılan araştırmalarla değerlendirilecektir. Erken okuryazarlık becerileri, kelime tanıma ve çözümleme, akıcı okuma, okuduğunu anlama, kelime hazinesi, yazma, konuşma ve dinleme becerileri, değerlendirme araçları, ve yeni okuryazarlıklar bu dersin kapmasını oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- Okuma ve Yazma Becerilerinin Gelişimini Açıklayan Kuramlar
2- Okuma nedir? Nasıl Gerçekleşir? Okumanın Ögeleri Okumada bireysel faktörler Okuma nasıl gelişir? Etkileyen Faktörler (bilişsel-fiziksel-sosyal-görsel vb.)
3- Okumanın Aşamaları ve Erken Okuryazarlık (Okul Öncesi Okuryazarlık Becerileri ve Değerlendirilmesi) Okumaya Hazıroluşluğu Etkileyen Faktörler Ses birimsel farkındalık-Yazı farkındalığı -Harf-ses ilişkisi-Yazı ve Gelişimi
4- Okumada Kelime Tanıma ve Çözümleme
5- Okuma Akıcılığı
6- Kelime Hazinesi
7- Okuduğunu Anlama
8- Yazma Nedir? Nasıl Gerçekleşir? Yazmanın Ögeleri Yazma becerileri ve Stratejileri
9- Yazma Öğretimi İle İlgili Araştırmalar
10- Konuşma Nedir? Konuşma Öğretimi
11- Dinleme Nedir? Dinleme Öğretimi
12- Türkçe Öğretiminde Değerlendirme Yöntem ve Teknikleri
13- Okuma Yazma Eğitiminde Duyuşsal Faktörler Tutum Kaygı Özyeterlik Motivasyon
14- Teknoloji ve Dil eğitimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Okuma ve yazmayı açıklayan kuramları bilir.
2- Okuma ve yazma sürecini açıklar.
3- Erken okuryazarlık becerileri ile ilgili yapılmış araştırmaları analiz eder.
4- Okuma akıcılığı ile ilgili araştırmaları analiz eder.
5- Kelime hazinesi ile ilgili araştırmaları analiz eder.
6- Okuduğunu Anlama ile ilgili araştırmaları analiz eder.
7- Yazma becerileri ve Stratejileri ile ilgili araştırmaları analiz eder.
8- Konuşma ve dinleme eğitimi ile ilgili araştırmaları analiz eder.
9- Türkçe Öğretiminde Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerini açıklar.
10- Okuma Yazma Eğitiminde Duyuşsal Faktörleri açıklar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar