Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLKOKULDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ |
İkinci düzey |
SNE 503 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
İlkokulda Türkçe Öğretimi dersi ilkokul düzeyindeki çocukların okuma, yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere temel dil becerilerinin gelişimini ve öğretimini incelemeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Dil becerileri ile ilgili kuramlar ve bu kuramların araştırma ve öğretimdeki yeri son yıllarda yapılan araştırmalarla değerlendirilecektir. Erken okuryazarlık becerileri, kelime tanıma ve çözümleme, akıcı okuma, okuduğunu anlama, kelime hazinesi, yazma, konuşma ve dinleme becerileri, değerlendirme araçları, ve yeni okuryazarlıklar bu dersin kapmasını oluşturmaktadır.
|
1- |
Okuma ve Yazma Becerilerinin Gelişimini Açıklayan Kuramlar
|
2- |
Okuma nedir? Nasıl Gerçekleşir?
Okumanın Ögeleri
Okumada bireysel faktörler
Okuma nasıl gelişir? Etkileyen Faktörler (bilişsel-fiziksel-sosyal-görsel vb.)
|
3- |
Okumanın Aşamaları ve Erken Okuryazarlık (Okul Öncesi Okuryazarlık Becerileri ve Değerlendirilmesi)
Okumaya Hazıroluşluğu Etkileyen Faktörler
Ses birimsel farkındalık-Yazı farkındalığı -Harf-ses ilişkisi-Yazı ve Gelişimi
|
4- |
Okumada Kelime Tanıma ve Çözümleme
|
5- |
Okuma Akıcılığı
|
6- |
Kelime Hazinesi
|
7- |
Okuduğunu Anlama
|
8- |
Yazma Nedir? Nasıl Gerçekleşir?
Yazmanın Ögeleri
Yazma becerileri ve Stratejileri
|
9- |
Yazma Öğretimi İle İlgili Araştırmalar
|
10- |
Konuşma Nedir?
Konuşma Öğretimi
|
11- |
Dinleme Nedir?
Dinleme Öğretimi
|
12- |
Türkçe Öğretiminde Değerlendirme Yöntem ve Teknikleri
|
13- |
Okuma Yazma Eğitiminde Duyuşsal Faktörler
Tutum
Kaygı
Özyeterlik
Motivasyon
|
14- |
Teknoloji ve Dil eğitimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Okuma ve yazmayı açıklayan kuramları bilir.
|
2- |
Okuma ve yazma sürecini açıklar.
|
3- |
Erken okuryazarlık becerileri ile ilgili yapılmış araştırmaları analiz eder.
|
4- |
Okuma akıcılığı ile ilgili araştırmaları analiz eder.
|
5- |
Kelime hazinesi ile ilgili araştırmaları analiz eder.
|
6- |
Okuduğunu Anlama ile ilgili araştırmaları analiz eder.
|
7- |
Yazma becerileri ve Stratejileri ile ilgili araştırmaları analiz eder.
|
8- |
Konuşma ve dinleme eğitimi ile ilgili araştırmaları analiz eder.
|
9- |
Türkçe Öğretiminde Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerini açıklar.
|
10- |
Okuma Yazma Eğitiminde Duyuşsal Faktörleri açıklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|