Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Üçüncü düzey TEA 851 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Doktora derslerini alıp 60 AKTS''''yi tamamlamak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EROL AKSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Önder ÇAĞIRAN, Prof. Dr. Ali GÖÇER, Doç. Dr. Kudret ALTUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli -
Dersin amacı Doktora tezi ile ilgili alan bilgisi vermek
Dersin tanımı Doktora tezi, alan bilgisi, danışmanlık

Dersin içeriği
1- Tez çalışması konusunda danışmanlık
2- Tez çalışması konusunda danışmanlık
3- Tez çalışması konusunda danışmanlık
4- Tez çalışması konusunda danışmanlık
5- Tez çalışması konusunda danışmanlık
6- Tez çalışması konusunda danışmanlık
7- Tez çalışması konusunda danışmanlık
8- Tez çalışması konusunda danışmanlık
9- Tez çalışması konusunda danışmanlık
10- Tez çalışması konusunda danışmanlık
11- Tez çalışması konusunda danışmanlık
12- Tez çalışması konusunda danışmanlık
13- Tez çalışması konusunda danışmanlık
14- Tez çalışması konusunda danışmanlık
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma yapma
2- Literatür tarama
3- Tez yazma
4- Atıf yapma
5- Bilimsel yayın üretme
6- Alan hakkında derinlemesine bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5- Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 65 65
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 65 65
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Yürütülen tez çalışması ile ilgili kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar