Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ |
İkinci düzey |
T301 ÖKD |
|
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Zorunlu
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞEGÜL GÜLERYÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYŞEGÜL GÜLERYÜZ GÜRBULAK, ÖĞRETİM ÜYESİ HAYDAR ALBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
SABİT ve HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER HAKKINDA TEORİK BİLGİLENDİRME
|
Dersin tanımı
|
SABİT ve HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERİN KLİNİK UYGULAMA AŞAMALARININ TANIMI
|
1- |
PROTETİK TEDAVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
|
2- |
PARSİYEL DİŞSİZ ALANLARIN SINIFLANDIRILMASI
|
3- |
TANI VE TEDAVİ PLANLAMASI
|
4- |
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER İÇİN AĞIZ HAZIRLIKLARI
|
5- |
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER İÇİN ÖLÇÜ TEKNİKLERİ
|
6- |
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE OKLÜZAL İLİŞKİLER
|
7- |
BÜYÜK VE KÜÇÜK BAĞLAYICILAR
|
8- |
RETANSİYON VE TUTUCULAR:KROŞE, HASSAS TUTUCULAR VE RİJİT METAL YTUTUCU
|
9- |
KAİDE MATERYALİ TUTUCU ELEMANLARI
|
10- |
KARŞIT ARK STABİLİZASYONU
|
11- |
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE OKLÜZYON
|
12- |
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE DİŞ SEÇİMİ
|
13- |
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERİN TESLİMİ, UYUMLANMASI VE TAKİBİ.
|
14- |
HASTA BİLGİLENDİRİLMESİ VE KULLANIM SONRASI OLUŞAN PROBLEMLER.
|
15- |
SABİT PROTEZLERİN TANIMI VE PLANLAMASI
|
16- |
SABİT PROTEZLER İÇİN DİŞ PREPARASYONU KURALLARI
|
17- |
SABİT PROTEZLERDE ÖLÇÜ
|
18- |
SABİT PROTEZLERİN LABORATUVAR AŞAMALARI
|
19- |
SABİT PROTEZLERİN PORSELEN PROVASI VE TESLİMİ
|
20- |
SABİT PROTEZLER İİN HASTA BİLGİLENDİRMESİ VE TAKİBİ
|
1- |
SABİT ve HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERİN NE AMAÇLA YAPILDIĞININ ANLAŞILMASI
|
2- |
SABİT ve HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERİN PLANLAMASINDA ÖNEMLİ OLAN KONULARIN ANLAŞILMASI
|
3- |
TEK DİŞ KAYBINDA PROTEZ YAPILMADIĞI TAKTİRDA AĞIZDA GÖRÜLEN DEĞİŞİKLİKLER
|
4- |
SABİT ve HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE PROTEZ PLANLANIRKEN HASTA AĞZINDA DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKEN NOKTALARIN BELİRTİLMESİ
|
5- |
SABİT ve HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERİN PLANLAMASINDA DİKKAT EDİLECEK KRİTERLERİN BELİRLENMESİ
|
6- |
SABİT ve HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE ÖLÇÜ ALINMASI, RENK SEÇİMİ, PROVA AŞAMALARI VE PROTEZ TESLİMİ İŞLEMLERİNİN ÖĞRENİLMESİ
|
7- |
PROTEZ BAKIMI VE PROBLEMLERİN ÖĞRENİLMESİ
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
3
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
20
|
4
|
80
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
112
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fixed Prosthodontics: Principles and Clinics, 2011, Wiskott, H.W. Anselm, Quintessence Publishing,
Stewart’s Clinical Removable Partial Prosthodontics, Fourth Edition, Phoenix, Rodney D.; Cagna, David R.; DeFreest, Charles F. 2008. Mc Cracken’s REMOVABLE PARTIAL PROSTHODONTICS; Mosby, Alan B. Carr, David T. Brown 2017
|
Yardımcı Kaynaklar
|
FUNDOMENTALS OF FİXED PROSTHODONTİCS, Herbert T. Shillingburg, Jr, DDS, 2012, Quintessence Publishing
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE TEMEL İLKELER (PRF. DR. Bülent KESİM
|
|