Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ I |
Üçüncü düzey |
FZY 751 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ders dönemindeki tüm derslerden başarılı olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ERCAN BABUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ASUMAN GÖLGELİ, PROF. DR. CEM SÜER, PROF. DR. SAMİ AYDOĞAN, PROF. DR. BEKİR ÇOKSEVİM, PROF. DR. NURCAN DURSUN, PROF. DR. MERAL AŞCIOĞLU,PROF. DR. NAZAN DOLU,
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersler teorik olarak işlenmekte olup soru cevap tekniği ile tekrar yapılmaktadır
|
Dersin amacı
|
Tez dönemi ve sonrasında fizyoloji ile ilgili araştırmaların nasıl yapılacağı ve karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretebilme yeteneğinin kazandırılması ve tez ile ilgili eksikliklerin giderilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Tez dönemindeki öğrencilerle beraber bireysel veya grup halinde işlenen tez ve bilimsel konular hakkında bilgilerin aktarıldığı derstir.
|
1- |
Etik kurallar ve deneysel çalışma prensipleri
|
2- |
Deneysel çalışma prensipleri
|
3- |
Literatür değerlendirmesi
|
4- |
Literatür değerlendirmesi
|
5- |
Deneylerde karşılaşılabilecek muhtemel problemler
|
6- |
Deneylerde karşılaşılabilecek muhtemel problemler
|
7- |
Deneylerde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
|
8- |
Deneylerde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
|
9- |
Deneylerde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
|
10- |
Deneylerde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
|
11- |
Deneylerde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
|
12- |
Deneylerde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
|
13- |
Deneysel sonuçların değerlendirilme temel presnsipleri
|
14- |
Deneysel sonuçların sunulma kriterleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çalışma planlama öğrenilir
|
2- |
Daha önce yapılan çalışmalara ulaşma yolları öğrenilir
|
3- |
Çalışma sırasında ortaya çıkacak sorunlar öğrenilir
|
4- |
proje yazma teknikleri kazandırılır
|
5- |
Deney sonuçlarını yorumlayabilme yeteneği kazandırılır
|
6- |
Deney sonuçlarını hesaplayabilme yeteneği kazandırılır
|
7- |
Tez yazma yeteneği kazandırılır
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
5
|
25
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Genel literatür taraması
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kütüphane taraması
|
|