Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > İŞ ETÜDÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞ ETÜDÜ Birinci düzey ENM 230 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FEYZA GÜRBÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÜRBÜZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıfta sözlü anlatım, uygulama projesi ve sunumu.
Dersin amacı İş Analizi ve Tasarımı konularında disiplinler arası bakış açısı kazanmak Verimli aktivitelerin ve çalışma ortamının tasarlanması için öğrencilere temel beceriler, araçlar ve ilkeler kazandırmak.
Dersin tanımı İş etüdü, metot etüdü ve iş ölçümü konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- İşletmelerde verimlilik ve temel kavramlar
2- İş etüdü ve insan etmeni
3- Metot etüdü (makro ve mikro hareket etüdü yöntemleri)
4- Metot etüdü (makro ve mikro hareket etüdü yöntemleri)
5- İş ölçüm teknikleri (iş örneklemesi)
6- İş ölçüm teknikleri (zaman etüdü)
7- İş ölçüm teknikleri (zaman etüdü)
8- Vize Sınavı
9- İş ölçüm teknikleri (PMTS-önceden saptanmış zaman standartları)
10- Çalışma koşulları ve çalışma ortamı
11- İş değerlendirme ve ücret sistemleri
12- İş sağlığı ve güvenliği
13- Uygulama projeleri
14- Uygulama projeleri
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İş Etüdünü kavramsal olarak açıklar, iş etüdünün endüstri mühendisliğindeki önemi hakkında bilgi sahibi olmak
2- Etkin görevler ve çalışma alanları tasarlamak için temel yeteneklere, araçlara ve prensiplere sahip olmak
3- İş analizi ve tasarımı alanında disiplinler arası bir bakış açısı kazanmak
4- Bir işi detaylı incelemeyi öğrenmek ve yapmak, İş ölçümü uygulaması yapmak
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Ders notları. 2.İş Etüdü, MPM Yayınları, Çev. Zuhal Akal, No:29, 2004.
Yardımcı Kaynaklar 1.İş Etüdü, Mustafa Kurt, Metin Dağdeviren, Gazi Kitabevi, 2003. 2.Motion and Time Study Design and Measurement of Work (7th Ed.), Ralph M. Barns, 1980.

Ders ile ilgili dosyalar