Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Mimarlik > UYGULAMALI İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYGULAMALI İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ Birinci düzey MİM S139 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ALİ GÖKHAN YÜCEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali Gökhan YÜCEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Ders teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Öğretim yöntemi olarak konu anlatımı, soru-cevap ve tartışma metotları izlenecektir.
Dersin amacı Bu dersin amacı istatistik bilimine dair temel kavram ve yöntemlerin lisans düzeyinde öğretilmesidir.
Dersin tanımı İstatistik, belli amaçlar için veri toplama, toplanan verileri düzenleme, çözümlemenin yanı sıra yorumlama teknik ve yöntemleri olarak tanımlanabilir. Günlük yaşamımızda çevremizde olup biten pek çok olayla ilgilenir ve birçok soruya cevap ararız. Temel istatistik bilgisi sayesinde veriler ile ilişki kurar ve sonuçlar çıkarmaya çalışırız. Bu derste istatistik kavramları tanıtıldıktan sonra Excel programında öğrencilerin kendi gereksinimleri doğrultusunda temel İstatistiksel analizleri gerçekleştirmeleri sağlanacaktır.

Dersin içeriği
1- Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması, dersin amacı, kapsamı, değerlendirme parametreleri, kazanımları ve ölçme değerlendirme yöntemine; dönem içi ve sonu yazılı sınav ve ödevlere ve haftalık ders programıyla ders işleniş yöntemine ilişkin yazılı ve sözlü bilgilendirme
2- Değişken, sürekli değişken, süreksiz değişken, bağımlı değişken, bağımsız değişken, gösterge, ölçek, sınıflama ölçeği, sıralama ölçeği, aralıklı ölçek, oranlı ölçek kavramlarının tanımlanması ve açıklanması.
3- İstatistik ile ilgili temel kavramlar ve verilerin grafik ile özetlenmesi
4- Frekans tablosu oluşturma – Örnekli anlatım ve uygulama
5- Merkezi eğilim ölçüleri- Analitik Ortalamalar (aritmetik ortalama, geometrik ortalama, harmonik ortalama) ve Excel uygulamaları
6- Merkezi eğilim ölçüleri- Analitik Olmayan Ortalamalar (mod, medyan ve kartiller) ve Excel uygulamaları
7- Merkezi Değişkenlik ölçüleri (değişim genişliği, kartiller arası fark, ortalama sapma, standart sapma, varyans) ve Excel uygulamaları 1
8- Merkezi Değişkenlik ölçüleri (değişim genişliği, kartiller arası fark, ortalama sapma, standart sapma, varyans) ve Excel uygulamaları 2
9- Ara Sınav Haftası
10- Normal Dağılım: Teori ve Uygulama
11- Standart Normal Dağılım: Teori ve Uygulama 1
12- Standart Normal Dağılım: Teori ve Uygulama 2
13- Standart Normal Dağılım: Teori ve Uygulama 3
14- Standart Normal Dağılım: Teori ve Uygulama 4
15- Korelasyon analizi ve Uygulamalar 1
16- Korelasyon analizi ve Uygulamalar 2
17- Basit regresyon analizi
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin temel istatistiksel kavramları ve kullanım alanlarını öğrenmelerini sağlamak
2- Farklı alanlarda ihtiyaç duyulan verilerin temin edilmesi ve derlenmesi
3- Seri türleri ve serilerin grafikle gösterilmesinin öğrenilmesi
4- Elde edilen verilerin tanımlayıcı istatistiklerinin oluşturulması ve grafik ile özetlenmesi
5- İş hayatında sıklıkla ihtiyaç duyulan istatistiksel tekniklerin kullanılması
6- Değişkenler ve değişken dağılımlarının öğrenilmesi
7- Sayısal analiz becerisi kazanılması
8- Elde edilen sonuçların yorumlanması
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2- Tasarım Düşüncesi Becerisi
3- Kuramsal Bilgi Becerisi
4- Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5- Eleştirel Düşünme
6- Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7- Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8- Geniş Kapsamlı Tasarım
9- İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10- Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11- Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12- Taşıyıcı Sistemler
13- Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14- Proje ve Yapım Yönetimi
15- Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16- Sürdürülebilir Tasarım
17- Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18- Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19- Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Neil Salkind, İstatistikten Nefret Edenler için İstatistik (2. baskı, Çev. Alper Çuhadaroğlu), 2019, Pegem Akademi Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Cenk İltir, Excel ile İstatistiksel Veri Analizi (2019, 2. baskı), Seçkin Yayınevi.

Ders ile ilgili dosyalar