Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > DİFERANSİYEL DEKLEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİFERANSİYEL DEKLEMLER Birinci düzey MAT 221 Zorunlu 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET TAMER ŞENEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SEZAİ ALPER TEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Haftada iki saat teorik anlatım. Haftada bir saat problemlerin çözümü.
Dersin amacı Bu dersin amacı ikinci sınıf mühendislik öğrencilerine fourier serileri, çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi diferansiyel denklemler, vektör analizi, limit ve süreklilik, gradyant, diverjans, rotasyon, maksimum ve minimum ve çok katlı integral ile ilgili temel kavramları vermektir.
Dersin tanımı Eğrisel integraller, Green teoremi, Yüzey integralleri, Stokes ve Diverjans teoremleri, Diferansiyel Denklemler, Adi diferansiyel denklemler, Birinci mertebeden yüksek derecede diferansiyel denklemler, yüksek mertebeden sabit katsayılı diferansiyel denklemler, Sabit katsayılı diferansiyel denkleme dönüşebilen denklemler, Lineer diferansiyel denklem sistemleri, Diferansiyel denklemlerin seri ile çözümü, Laplace dönüşümü.

Dersin içeriği
1- Eğrisel integraller.
2- Green teoremi, Yüzey integralleri.
3- Stokes ve Diverjans teoremleri.
4- Stokes ve Diverjans teoremleri.
5- Diferansiyel Denklemler, Adi diferansiyel denklemler.
6- Diferansiyel Denklemler, Adi diferansiyel denklemler.
7- Birinci mertebeden yüksek derecede diferansiyel denklemler
8- Birinci mertebeden yüksek derecede diferansiyel denklemler
9- Yüksek mertebeden sabit katsayılı diferansiyel denklemler.
10- Yüksek mertebeden sabit katsayılı diferansiyel denklemler.
11- Sabit katsayılı diferansiyel denklemler
12- Lineer diferansiyel denklem sistemleri
13- Diferansiyel denklemlerin seri ile çözümü
14- Laplace dönüşümü.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Farklı diferansiyel denklem çeşitlerini tanır.
2- Diferansiyel denklemleri kullanarak matematiksel model kurar
3- Diferansiyel denklemlerin farklı mühendislik alanlarındaki uygulamasını öğrenir
4- Diferansiyel denklem sistemlerinin çözümünü öğrenir.
5- -
6- -
7- -
8- -
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karadeniz, A. Ahmet, Yüksek Matematik, Cilt I, II ve III, Çağlayan Kitapevi. •Balcı, Mustafa, Matematik Analiz, Cilt I ve II, Balcı Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar