Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tekstil Mühendisliği (doktora) > TEKSTİL ATIK SULARININ ARITIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEKSTİL ATIK SULARININ ARITIMI Üçüncü düzey TEM 626 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. ASIM DAVULCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ASIM DAVULCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Su temine ve atık su arıtımının temel prensiplerinin öğretilmesi
Dersin tanımı Atık suların arıtılması, fiziksel, kimyasal ve biyolojik yöntemlerle arıtmanın yapılması, tekstil atıklarının kaynalklarını öğreten bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tekstil terbiyesinin çevre kirletici etkisi
2- Çevre kirliliğine neden olan kaynaklar
3- Haşıl sökme işleminden kaynaklanan kirleticiler
4- Hidrofilleştirme işleminden kaynaklanan kirleticiler
5- Ağartma işleminden kaynaklanan kirleticiler
6- Bitim işlemlerinden kaynaklanan kirleticiler
7- Tekstil terbiyesinde çevresel kirliliğin önlenmesi ve azaltılması
8- Tekstil terbiyesinde başlıca işlemler ve bu işlemlerin yükteki payı
9- Arıtma yöntemleri
10- Fiziksel arıtma
11- Kimyasal arıtma giriş
12- Kimyasal arıtma
13- Biyolojik arıtma giriş
14- Biyolojik arıtma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tekstil terbiye işlemlerinde kirliliklerin öğretilmesi
2- Atık su arıtmada temel parametrelerin öğretilmesi
3- Tekstil terbiye işlemlerinin öğretilmesi
4- Fiziksel arıtmanın öğretilmesi
5- Biyolojik arıtmanın öğretilmesi
6- Kimyasal arıtmanın öğretilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Atık Suların Arıtılması, Ahmet SAMSUNLU Birsen Yayın evi.

Ders ile ilgili dosyalar