Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği (yl.) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ İkinci düzey BSM522 Zorunlu 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SELÇUK EMRE GÖRKEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SELÇUK EMRE GÖRKEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Lisansüstü öğrencilerine bilimsel araştırma ve yayın etiği konuları hakkında bilgi vermek, ilgili temel kavramları öğretmek ve bu amaçla öğrencilerin uygun çalışmalar yürütmesini sağlamaktır.
Dersin tanımı Bilimsel araştırma ve yayın etiği kavramları, bilimsel yayın türleri, araştırma ve yayın etiği ihlallerinde dikkat edilmesi gereken ilkeler, yayın hazırlama ve yönetiminin uygulamalı olarak gösterilmesi

Dersin içeriği
1- Bilgilendirme,amaç ve kaynakların belirlenmesi
2- Bilimsel araştırma ve yayın etiğine giriş
3- Araştırma kavramı, amaçlarına ve yöntemlerine göre araştırma
4- Bilimsel yayın türleri
5- Bilim ve bilim etiği ve Bilimsel yanıltma ve türleri
6- Araştırma ve yayın etiği ihlalleri, yazarlık hakkı ihlalleri
7- Ülkemizde araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın değerlendirilmesi
8- Yayın ve proje hazırlama aşamalarında yayın etiği
9- Etkili rapor/sunum hazırlama teknikleri
10- Örnek bir konun seçilmesi ve bu konu üzerinde yayın hazırlama ve etiğinin uygulamalı olarak gösterilmesi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme
2- Ulusal ve uluslararası yayınlarda çıkça karşılaşılan etik sorunların neler olduğu konusunda bilgilenme
3- Yayın etiği konusunda gerekli donanıma sahip olma
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 3 8 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Akademisyen Kitabevİ
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği,Nobel Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar