Ön koşul dersleri
|
Eğitim Programları ile ilgili temel kavramlar, eğitim programı modelleri ve dünyadaki uygulamalar
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEMRA DEMİR BAŞARAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları incelemelerini, eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek her bir yaklaşım hakkında bilgi kazanmalarını ve eğitim programları alanında yurt içi ve yurt dışında yapılmış araştırmaları takip edebilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Avrupa ülkelerinin eğitim sistemleri,Avrupa ülkelerinin eğitim sistemlerinin geçirdiği gelişim dönemleri,Avrupa eğitiminde modernleşme,Avrupa ülkelerinin eğitim sistemlerinin,sosyal,siyasal,kültürel ve ekonomik gelişimler açısından analizi.
|
1- |
Eğitimle ilgili temel kavramlar
|
2- |
Eğitim Programları ve Öğretime Genel Bir Bakış
|
3- |
Yapılandırmacılık
|
4- |
İşbirliğine dayalı öğrenme
|
5- |
Yaratıcı düşünme ve eğitimi
|
6- |
Eleştirel düşünme ve eğitimi
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Yansıtıcı düşünme ve yaşam boyu öğrenme
|
9- |
Çoklu zeka kuramı ve öğretimde bireysel farklılıklar
|
10- |
Probleme dayalı öğrenme- projeye dayalı öğrenme
|
11- |
Öğrenme ve beyin çalışmaları
|
12- |
Basamaklı Öğretim Programı
|
13- |
Kavram haritalarının öğretimdeki yeri
|
14- |
Yıl sonu sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitim programları ve öğretim alanındaki yeni yaklaşımları açıklayabilme
|
2- |
Eğitim programlarındaki yeni yaklaşımların ilkelerini kavrayabilme
|
3- |
Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları ve temel ilkelerini program geliştirmede uygulayabilme.
|
4- |
Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları öğrenmeye istekli oluş.
|
5- |
Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları öğretimin ve öğrenmenin temel ilkelerine göre irdeleyebilme.
|
6- |
Program geliştirme yaklaşımlarının Türk Eğitim Sistemlerine uygulanabilirliğini tartışabilme.
|
7- |
Eğitim programları alanındaki ulusal ve uluslar arası alanyazını araştırmaya istekli oluş.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
Bainer, P. L. & Metcalf, K. (1995). The act of teaching. New York: McRow-Hill.
Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Bümen, N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Doğanay, A. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri
Fidan, Nurettin. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
Gözütok, D. (2000). Öğretmenliğimi geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Yayınları.
Gözütok, D. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri
Marlove, B. A. & Page, M. L. (1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|