Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Programlari ve Öğretim(y.l.) > AVRUPA ÜLKELERİNDE EĞİTİMDE YENİLİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AVRUPA ÜLKELERİNDE EĞİTİMDE YENİLİKLER İkinci düzey EGB 518 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Eğitim Programları ile ilgili temel kavramlar, eğitim programı modelleri ve dünyadaki uygulamalar
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMRA DEMİR BAŞARAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları incelemelerini, eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek her bir yaklaşım hakkında bilgi kazanmalarını ve eğitim programları alanında yurt içi ve yurt dışında yapılmış araştırmaları takip edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Avrupa ülkelerinin eğitim sistemleri,Avrupa ülkelerinin eğitim sistemlerinin geçirdiği gelişim dönemleri,Avrupa eğitiminde modernleşme,Avrupa ülkelerinin eğitim sistemlerinin,sosyal,siyasal,kültürel ve ekonomik gelişimler açısından analizi.

Dersin içeriği
1- Eğitimle ilgili temel kavramlar
2- Eğitim Programları ve Öğretime Genel Bir Bakış
3- Yapılandırmacılık
4- İşbirliğine dayalı öğrenme
5- Yaratıcı düşünme ve eğitimi
6- Eleştirel düşünme ve eğitimi
7- Ara Sınav
8- Yansıtıcı düşünme ve yaşam boyu öğrenme
9- Çoklu zeka kuramı ve öğretimde bireysel farklılıklar
10- Probleme dayalı öğrenme- projeye dayalı öğrenme
11- Öğrenme ve beyin çalışmaları
12- Basamaklı Öğretim Programı
13- Kavram haritalarının öğretimdeki yeri
14- Yıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim programları ve öğretim alanındaki yeni yaklaşımları açıklayabilme
2- Eğitim programlarındaki yeni yaklaşımların ilkelerini kavrayabilme
3- Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları ve temel ilkelerini program geliştirmede uygulayabilme.
4- Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları öğrenmeye istekli oluş.
5- Eğitim programları alanındaki yeni yaklaşımları öğretimin ve öğrenmenin temel ilkelerine göre irdeleyebilme.
6- Program geliştirme yaklaşımlarının Türk Eğitim Sistemlerine uygulanabilirliğini tartışabilme.
7- Eğitim programları alanındaki ulusal ve uluslar arası alanyazını araştırmaya istekli oluş.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2- Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
3- Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
4- Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
5- Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
6- Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
7- Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
8- Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
9- Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
10- İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası. Bainer, P. L. & Metcalf, K. (1995). The act of teaching. New York: McRow-Hill. Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi Bümen, N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları. Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları. Doğanay, A. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri Fidan, Nurettin. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi. Gözütok, D. (2000). Öğretmenliğimi geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Yayınları. Gözütok, D. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri Marlove, B. A. & Page, M. L. (1998). Creating and sustaining the constructivist classroom. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar