Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Enerji Sistemleri Mühendisliği (doktora) > OPTİMİZASYON TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPTİMİZASYON TEKNİKLERİ Üçüncü düzey JFM 523 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Optimizasyon algoritmalarını teorik ve pratik olarak tanıtmak.
Dersin tanımı Bu ders, öğrencilerin mühendislik problemlerinin çözümünde optimizasyon tekniklerini kullanmalarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin içeriği
1- Optimizasyona Giriş
2- Klasik optimizasyon Teknikleri -Teori I
3- Klasik optimizasyon Teknikleri -Teori II
4- Klasik optimizasyon Teknikleri -Teori III
5- Klasik optimizasyon Teknikleri -Pratik Uygulamalar
6- Klasik optimizasyon Teknikleri -Teori IV
7- Ara Sınav
8- Modern Optimizasyon Teknikleri - Teori
9- Modern Optimizasyon Teknikleri - Teori-Random Sayılar
10- Model Geliştirme ve Algoritma Tasarımı
11- Optimizasyon Uygulamaları İçin İstatistiksel Analiz Teknikleri
12- Metaheuristik Algoritmalar-I
13- Metaheuristik Algoritmalar-II
14- Metaheuristik Algoritmalar-III
15- Seminer-I
16- Seminer-II
17- Yarıyıl Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- OPTİMİZASYONUN NE OLDUĞUNU ÖĞRENMEK
2- OPTİMİZASYONUN NASIL YAPILDIĞINI ÖĞRENMEK
3- OPTİMİZASYONUN TEMEL KAVRAMLARINI ÖĞRENMEK
4- OPTİMİZASYON ALGORİTMALARINI TANIMAK
5- İLK OPTİMİZASYON ALGORİTMASINI YAZMAK
6- İLK OPTİMİZASYON ALGORİTMASINI YAZMAK
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 3 24
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar İlgili program eğitim dökümanları

Ders ile ilgili dosyalar