Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > OPTİMİZASYON TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPTİMİZASYON TEKNİKLERİ İkinci düzey JFM 523 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Optimizasyon algoritmalarını teorik ve pratik olarak tanıtmak.
Dersin tanımı Bu ders, öğrencilerin mühendislik problemlerinin çözümünde optimizasyon tekniklerini kullanmalarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin içeriği
1- Optimizasyona Giriş
2- Klasik optimizasyon Teknikleri -Teori I
3- Klasik optimizasyon Teknikleri -Teori II
4- Klasik optimizasyon Teknikleri -Teori III
5- Klasik optimizasyon Teknikleri -Pratik Uygulamalar
6- Klasik optimizasyon Teknikleri -Teori IV
7- Ara Sınav
8- Modern Optimizasyon Teknikleri - Teori
9- Modern Optimizasyon Teknikleri - Teori-Random Sayılar
10- Model Geliştirme ve Algoritma Tasarımı
11- Optimizasyon Uygulamaları İçin İstatistiksel Analiz Teknikleri
12- Metaheuristik Algoritmalar-I
13- Metaheuristik Algoritmalar-II
14- Metaheuristik Algoritmalar-III
15- Seminer-I
16- Seminer-II
17- Yarıyıl Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- OPTİMİZASYONUN NE OLDUĞUNU ÖĞRENMEK
2- OPTİMİZASYONUN NASIL YAPILDIĞINI ÖĞRENMEK
3- OPTİMİZASYONUN TEMEL KAVRAMLARINI ÖĞRENMEK
4- OPTİMİZASYON ALGORİTMALARINI TANIMAK
5- İLK OPTİMİZASYON ALGORİTMASINI YAZMAK
6- İLK OPTİMİZASYON ALGORİTMASINI YAZMAK
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 3 24
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar İlgili program eğitim dökümanları

Ders ile ilgili dosyalar