Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BETONARME II |
Üçüncü düzey |
İNŞ 312 |
|
6 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ YÜKSEL GÜL ASLANBAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FATİH ALTUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik anlatım. Haftada bir saat problemlerin çözümü.
|
Dersin amacı
|
Betonarme yapı elemanlarının fiziksel ve mekanik özelliklerinin ve betonarme döşeme taşıyıcı elemanlar ile temellerin betonarme hesap ve tasarımı temel ilkelerinin göz önüne alınması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Beton ve Betonarmenin Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler, Yapılara Etkiyen Yükler, Betonarme Döşemeler ve Genel Özellikleri, Tek Doğrultuda Çalışan Döşemelerde Yaklaşık Olmayan Çözüm Yöntemleri, Çift Doğrultuda Çalışan Döşemeler, Tek ve Çift Doğrultuda Bir Arada Çalışan Döşemeler, Dişli (Nervürlü) Döşemeler, Tek Doğrultuda Çalışan Dişli (Nervürlü) Döşemeler, Çift Doğrultuda Çalışan Dişli (Nervürlü) Döşemeler, Kirişsiz Döşemelerin Genel Esasları ve Hesap Yöntemleri, Zımbalama Etkisi, Döşemelerin İlave Çözüm Yöntemleri, Taşıyıcı Sistem Seçimi Esasları, Birleşim Bölgeleri ve Perde Duvarlar, Temeller, Sürekli (Şerit) Temeller.
|
1- |
Beton ve Betonarmenin Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler.
|
2- |
Yapılara Etkiyen Yükler.
|
3- |
Betonarme Döşemeler ve Genel Özellikleri.
|
4- |
Tek Doğrultuda Çalışan Döşemelerde Yaklaşık Olmayan Çözüm Yöntemleri.
|
5- |
Çift Doğrultuda Çalışan Döşemeler.
Tek ve Çift Doğrultuda Bir Arada Çalışan Döşemeler
|
6- |
Dişli (Nervürlü) Döşemeler.
Tek Doğrultuda Çalışan Dişli (Nervürlü) Döşemeler
|
7- |
Çift Doğrultuda Çalışan Dişli (Nervürlü) Döşemeler.
|
8- |
Çift Doğrultuda Çalışan Dişli (Nervürlü) Döşemeler.
|
9- |
Kirişsiz Döşemelerin Genel Esasları ve Hesap Yöntemleri, Zımbalama Etkisi, Döşemelerin İlave Çözüm Yöntemleri.
|
10- |
Taşıyıcı Sistem Seçimi Esasları, Birleşim Bölgeleri ve Perde Duvarlar.
|
11- |
Temeller.
|
12- |
Sürekli (Şerit) Temeller.
Tek Doğrultuda Sürekli Temeller
|
13- |
Çift Doğrultuda Sürekli Temeller.
|
14- |
Radye Temeller.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mühendislik uygulamalarında taşıyıcı elemanlar etki eden yüklerin eleman davranışına etkileri, bu etkileri yorumlayabilme yetisinin kazanılması.
|
2- |
Yük etkileri altında taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan kesit tesirlerinin hesaplayabilme, taşıma gücünü belirleyebilme ve yorumlayabilme yetisinin kazanılması.
|
3- |
Temel sistemlerinin tasarlanabilmesi
|
4- |
TDY 2007'ye göre taşıyıcı sistem seçiminin geliştirilmesi
|
5- |
Yapıların deprem davranışının betonarme olarak yorumlanması
|
6- |
Yapı sistemlerinin çözümü için gerekli bilgi birikiminin sağlanması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Altun, F. Betonarme-II Ders notları, 2009.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Doğangün, A., Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Birsen Yayınevi, İstanbul 2008.
Celep, Z., Betonarme Yapılar, 2009
Ersoy U., Özcebe, G., “Betonarme”, Evrim Yayınevi, 2004.
|
|