Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Tarih > OSMANLI YENİLEŞME TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OSMANLI YENİLEŞME TARİHİ II Birinci düzey TAR 420 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. GÜLBADİ ALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLBADİ ALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Yenileşme tarihi ve yenileşme hareketinin nedenlerinin; yenileşme hareketinin safhaları ve biçimlerinin, 1700’den 2000 yılına Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde yapılan yeniliklerin sonuçlarının öğrenciye kavratılması
Dersin tanımı TAR 420 / ZORUNLU

Dersin içeriği
1- Malî alanda yapılan yenileşme hareketleri
2- Tanzimat Fermanı
3- Islahat Fermanı
4- Anayasal düzenlemeler
5- II. Abdulhamid ve Genç Türk muhalefeti
6- İkinci anayasal dönem ve İttihat ve Terakki Cemiyeti
7- İkinci anayasal dönem ve İttihat ve Terakki Cemiyeti
8- ARA SINAV
9- Cumhuriyet dönemi yenileşme hareketleri
10- İdari alanda yapılan değişimler
11- İdari alanda yapılan değişimler
12- Hukuk alanında yapılan değişimler
13- Hukuk alanında yapılan değişimler
14- Eğitim alanında yapılan değişimler
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2- Yenileşme öncesi Avrupa ve Osmanlı'nın sosyo-kültürel durumunu değerlendirir.
3- Yenileşmeyi hazırlayan sebepleri kavrar.
4- Türk toplumunun son dönemde karşılaştığı sorunları ve sorunlara çözüm arayışı olarak ortaya koyulan düşünceler ve bunları ortaya koyan düşünürleri tanır.
5- Yenileşme liderlerini ve faaliyetlerini analiz eder.
6- Öğrenciler yakın dönem Türk toplumu ile ilgili görüş edinmelerine imkan sağlayacak bir anlayış kazanır.
7- Yenileşme taraftarlarının etkilendikleri dünyayı tanır.
8- Yenileşme hareketinin terminolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
9- Yenileşmenin yapıldığı alanları tanır.
10- Günümüz sorunlarıyla arasında kurulabilecek olası bağlantılar ifade edilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17- Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18- Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Mustafa Akdağ, Türkiyenin Batılılaşmasını Zorunlu Kılan tarihsel Koşullar, Ankara 1974 Niyazi Berkes, Türkiyede Çağdaşlaşma, İstanbul 1978 Tanzimat I, İstanbul 1940. H. Ziya Ülken, Türkiyede Batılışma Hareketleri, Ankara 1961. Mümtaz Turhan, Batılılaşmanın Neresindeyiz, İstanbul 1980.

Ders ile ilgili dosyalar