Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Türk Halkbilimi > MICROECONOMICS II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MICROECONOMICS II Birinci düzey C-İKT208 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri İKT.101 İktisada Giriş I veya İKT.103Introduction to Economics I
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ERHAN MUĞALOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FAİK BİLGİLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik, yüz yüze anlatım
Dersin amacı Bu ders öğrencilere, piyasalar, fiyat sistemi, kaynak tahsisi ve rekabetçi ve aksak rekabet piyasalarında fiyat belirlemeye vurgu yaparak, mikroekonomik teoriyi tanıtmaktadır
Dersin tanımı Bu ders, farklı piyasa yapılarını kapsamaktadır. Mikroekonomi I dersinin temel unsurları gözden geçirildikten sonra, Mikroekonomi II dersi temel olarak, rekabetçi ve aksak rekabetçi mal ve emek piyasaları modellerini geliştirecektir.

Dersin içeriği
1- Kısa Dönem Üretim Maliyetleri
2- Uzun Dönem Üretim Maliyetleri
3- Rekabetçi Piyasalar: Tam rekabet varsayımları, kısa dönem arz eğrisi ve endüstri dengesi
4- Rekabetçi Piyasalar: Uzun dönem arz eğrisi ve endüstri dengesi
5- Tekel Piyasası: Kısa dönem maliyet ve gelir kavramları
6- Tekel Piyasası: Kısa ve Uzun dönem denge
7- Tekel Piyasası: Fiyat farklılaştırması ve Monopolcü Rekabet
8- Vize Sınavı
9- Oligopoller: Anlaşmasız oligopoller I
10- Oligopoller: Anlaşmasız oligopoller II
11- Oligopoller: Anlaşmalı oligopoller I
12- Oligopoller: Anlaşmalı oligopoller II
13- Oyun Teorisi Örnekleri
14- Gelir Dağılımı
15- Hükümet müdahelesinin fayda ve maliyetleri
16- Dönem Sonu Sınavı
17- Dönem Sonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tam rekabet mal ve emek piyasalarını ve davranışlarını anlatır.
2- Eksik rekabet mal ve emek piyasalarını ve davranışlarını anlatır
3- Oyun teorisi ve Monopolcü rekabeti teorik olarak anlatır.
4- Oligopol piyasalarını ileri düzey analiz eder.
5- Oligopol piyasalarının gerçek hayattaki örneklerini bulabilmede yol gösterir.
6- Gelir dağılımını belirleyen unsurları çözümler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
2- Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
3- Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4- Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
5- Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
6- Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
7- Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
8- Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
9- Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
10- Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
11- Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
12- Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
13- Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
14- Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
15- Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
16- Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
17- Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ünsal, Erdal; Mikro İktisat, 4. Baskı, ;İmaj yayıncılık, Ankara 2012.
Yardımcı Kaynaklar Lipsey, G. R., P. N. Courant, D. D. Purvis, P. O. Steiner, Microeconomics,10th edition, Harper Collins College Publishers, New York, 1993. - Fredric C. Menz, John Mutti, Study Guide to Accompany, Lipsey, Courant, Purvis, Steiner; Microeconomics, 10th edition, Harper Collins, College Publishers, New York, 1993.

Ders ile ilgili dosyalar