Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MICROECONOMICS II |
Birinci düzey |
C-İKT208 |
|
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İKT.101 İktisada Giriş I veya İKT.103Introduction to Economics I
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ERHAN MUĞALOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FAİK BİLGİLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik, yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Bu ders öğrencilere, piyasalar, fiyat sistemi, kaynak tahsisi ve rekabetçi ve aksak rekabet piyasalarında fiyat belirlemeye vurgu yaparak, mikroekonomik teoriyi tanıtmaktadır
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, farklı piyasa yapılarını kapsamaktadır. Mikroekonomi I dersinin temel unsurları gözden geçirildikten sonra, Mikroekonomi II dersi temel olarak, rekabetçi ve aksak rekabetçi mal ve emek piyasaları modellerini geliştirecektir.
|
1- |
Kısa Dönem Üretim Maliyetleri
|
2- |
Uzun Dönem Üretim Maliyetleri
|
3- |
Rekabetçi Piyasalar: Tam rekabet varsayımları, kısa dönem arz eğrisi ve endüstri dengesi
|
4- |
Rekabetçi Piyasalar: Uzun dönem arz eğrisi ve endüstri dengesi
|
5- |
Tekel Piyasası: Kısa dönem maliyet ve gelir kavramları
|
6- |
Tekel Piyasası: Kısa ve Uzun dönem denge
|
7- |
Tekel Piyasası: Fiyat farklılaştırması ve Monopolcü Rekabet
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Oligopoller: Anlaşmasız oligopoller I
|
10- |
Oligopoller: Anlaşmasız oligopoller II
|
11- |
Oligopoller: Anlaşmalı oligopoller I
|
12- |
Oligopoller: Anlaşmalı oligopoller II
|
13- |
Oyun Teorisi Örnekleri
|
14- |
Gelir Dağılımı
|
15- |
Hükümet müdahelesinin fayda ve maliyetleri
|
16- |
Dönem Sonu Sınavı
|
17- |
Dönem Sonu Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tam rekabet mal ve emek piyasalarını ve davranışlarını anlatır.
|
2- |
Eksik rekabet mal ve emek piyasalarını ve davranışlarını anlatır
|
3- |
Oyun teorisi ve Monopolcü rekabeti teorik olarak anlatır.
|
4- |
Oligopol piyasalarını ileri düzey analiz eder.
|
5- |
Oligopol piyasalarının gerçek hayattaki örneklerini bulabilmede yol gösterir.
|
6- |
Gelir dağılımını belirleyen unsurları çözümler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
|
|
2- |
Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
|
|
3- |
Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
|
|
4- |
Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
|
|
5- |
Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
|
|
6- |
Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
|
|
7- |
Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
|
|
10- |
Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
|
|
11- |
Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
|
|
12- |
Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
|
|
13- |
Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
|
|
14- |
Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
|
|
15- |
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
|
|
16- |
Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
|
|
17- |
Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ünsal, Erdal; Mikro İktisat, 4. Baskı, ;İmaj yayıncılık, Ankara 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Lipsey, G. R., P. N. Courant, D. D. Purvis, P. O. Steiner, Microeconomics,10th edition, Harper Collins College Publishers, New York, 1993. - Fredric C. Menz, John Mutti, Study Guide to Accompany, Lipsey, Courant, Purvis, Steiner; Microeconomics, 10th edition, Harper Collins, College Publishers, New York, 1993.
|
|