Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Programlari ve Öğretim(y.l.) > ÖĞRENME -ÖĞRETME STİLLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRENME -ÖĞRETME STİLLERİ İkinci düzey EGB 526 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NAİME ELCAN KAYNAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ŞANAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrenme stillerini, öğrenme stilleri modellerini ve bu modellerin etkilerini anlamaktır.
Dersin tanımı Öğrenme stilleri, öğrenme stilleri modelleri ve modellere ilişkin çalışmalar.

Dersin içeriği
1- Öğrenme ve Öğrenme Stilleri-Öğrenme Stillerinin Boyutları
2- Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli
3- Dunn and Dunn öğrenme stili modeli ile ilgili örnekler
4- Kolb Öğrenme Stili Modeli
5- Kolb Öğrenme Stili Modeli ile ilgili örnekler
6- McCarthy’nin 4 MAT Sistem Modeli
7- McCarthy’nin 4 MAT Sistem Modeli ile ilgili örnekler
8- Arasınav ve ödev teslimi
9- Grasha- Reichmann Modeli
10- Grasha- Reichmann Modeli ile ilgili örnekler
11- Gregorc Öğrenme Stilleri Modeli
12- Gregorc Öğrenme Stilleri Modeli ile ilgili örnekler
13- Witkin Alan Bağımlı-Alan Bağımsız Öğrenme Stili
14- Final ve ödev teslimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenme stili modellerini açıklar
2- Modellerin sınıf ortamındaki kullanımları ile ilgili örnekleri değerlendirir.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2- Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
3- Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
4- Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
5- Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
6- Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
7- Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
8- Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
9- Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
10- İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Guild, P.B. ve Garger, S. (1991). Marching to different drummers, USA: ASCD. Jonassen, D.H. ve Grabowski, B.L (1993). Handbook of individual differences, learning, and instruction, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Keefe, W.J. (1988). "Development of the NASSP learning style profile", Profiling and utilizing learning style (Ed. James W. Keefe), Virginia: National Association of Secondary School Principals, 1-21.
Yardımcı Kaynaklar Keefe, W.J. (1979). “Learning style: An overview”, Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Virginia: National Association of Secondary School Principles, 1-17. Keefe, W.J. (1982). “Assesing student learning styles: An overview”, Student learning styles and brain behavior: Programs, instrumentation, research, Virginia: National Association of Secondary School Principals, 43-53.

Ders ile ilgili dosyalar