Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FORENSİK TOKSİKOLOJİ |
Üçüncü düzey |
VFT-639 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MURAT KANBUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FERİDE KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 3 saat teorik
|
Dersin amacı
|
forensik toksikolojinin prensipleri ve modern analiz metotları ile biyolojik materyallerden zehirlerin izolsyonu ve identifikasyonunun öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Canlılara zarar vermek amacıyla kullanılabilecek toksik maddelerin etkileriyle ilgilenen toksikoloji dalıdır
|
1- |
Forensik toksikolojinin çalışma alanları
|
2- |
Forensik toksikoloji yönünden zehir grupları
|
3- |
Gazlar, Uçucu maddeler, İlaçlar
|
4- |
Metaller, Pestisidler, Anyonlar, Diğer bileşikler
|
5- |
Biyolojik materyalden zehirlerin izolasyonu
|
6- |
Ekstraksiyon, Maserasyon, Dijesyon
|
7- |
İnfüzyon, Dekoksiyon, Perkolasyon
|
8- |
Damıtma, Yıkımlama, Yakma, Külleştirme
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Zehirlerin tanımlanması
|
11- |
Fiziksel ve kimyasal muayene
|
12- |
Modern analiz metotları
|
13- |
Kromatografik yöntemler
|
14- |
Spektrometrik yöntemler ve diğer
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Forensik toksikolojinin çalışma alanlarını bilir.
|
2- |
Forensik toksikoloji yönünden zehir gruplarını bilir.
|
3- |
Biyolojik materyalden zehirlerin izolasyonunu öğrenir.
|
4- |
Zehirlerin tanımlanma yöntemlerini bilir.
|
5- |
Modern analiz metotlarını bilir.
|
6- |
Forensik toksikolojinin çalışma alanlarını bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
156
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Toxicology The Basic Science of Poisons-Casarett and Doull, A Small Dose of Toxicology, 2nd Edition, Steven G. Gilbert (2012)
|
|