Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > İNGİLİZCE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNGİLİZCE II Birinci düzey BİYİNG102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE GÖKDUMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı TEMEL İNGİLİZCE KAVRAMLARIN EDİMİNİN SAĞLANMASI
Dersin tanımı TEMEL İNGİLİZCE

Dersin içeriği
1- Past Continuous Tense; The same as/different from/similar to
2- Present Perfect Tense
3- Present Perfect Tense: just/already/yet; ever/never; since/for; recently/lately; been to/been in/gone to
4- Tag Questions; Reflexive Pronouns; Verbs of Perception
5- Adjectives vs Adverbs
6- If Clauses
7- Wish Clauses
8- Passive Voice
9- so/too; neither/nor; either
10- Past Perfect Tense
11- Past Simple vs Past Perfect
12- Relative Clause
13- Reported Speech
14- Indefinite Pronouns
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler geçmiş olaylardan bahsedebilir ve karşılaştırma yapabilirler. Ayrıca geçmişte başlamış ve halen devam eden olay ve durumlardan bahsedebilirler. Geçmiş ve şimdi arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve İngilizce ifade edebilirler.
2- Öğrenciler, 'tag questions' kullanarak bir diyalog başlatabilir, sıfat ve zarf arasındaki farkı anlayabilir ve bunları isim ve eylemleri tarif ederken uygun şekilde kullanabilirler.
3- Öğrenciler şimdi, geçmiş ve gelecekteki ihtimallerden söz edebilir ve geçmiş ve gelecekle ilgili dileklerini ifade edebilirler.
4- Öğrenciler aktif ve pasif ifadeler arasındaki farkı tamamıyla anlayabilir ve pasif ifadeleri anlam ve yapı açısından uygun şekilde kullanabilirler. and structure.
5- Öğrenciler birden fazla geçmiş olayı oluş sırası bildirerek anlatabilirler.
6- Öğrenciler nesne, yer ve insanları ilgi cümlecikleri kullanarak tarif edebilirler.
7- Öğrenciler bir başkasının konuşmasını başka birine aktarabilirler.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 52 1 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 35 1 35
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Milestone Course Book
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar