Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANAT VE TEKNOLOJİ |
Birinci düzey |
RESTS018 |
Seçmeli |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Günümüz sanatında kullanılan teknoloji hakkında bilgi veren kitap, dergi, makale ve internet gibi v.b. kaynakların ( görsel ve teorik) incelenmesi.
Güzel sanatların değişik dallarında kullanılan teknik, araç ve malzemelerin tanıtımı. Resim, baskıresim, heykel seramik gibi alanların da kullanılan doğal ve sentetik yapılarının incelenmesi, kullanım tekniklerinin kuramsal incelenmesi.
|
Dersin amacı
|
Sanayi devrimi ve sonrasında meydana gelen teknolojik gelişmelerle beraber sanatta ortaya çıkan sanatsal disiplinleri öğrencinin kavramasını ve okuyabilmesini ve üzerinde yorum yapabilmesini yaratıcılığını da dâhil ederek ortaya yeni bir şey koymasını ve kuramsal alt yapılarını oluşturmayı amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
teknoloji tanımı, sanat ve teknoloji birlikteliği, teknoloji ve sanayi devirimi sonrası bauhaus, sanat akımları
|
1- |
Sanayi Ve Endüstri Devrimi (Nedenleri, Fabrika Sistemi, Sanayi Devrimi Sonuçları)
|
2- |
Modern Plastik Sanatları Yaratan Etkenler(19.Yy Sanat Ortamını Hazırlayan Etkenler, Bilimsel Araştırmaların Sanatta Ağırlık Kazandığı Dönem, Bilimsel Teknolojiye Rasyonel Görüşlere Paralel Olarak Resimde Görülen Gerçeklik Duygusu, Işık Üzerindeki Bilimsel Araştırmaların Resim Sanatına Yaptığı Etkiler,
|
3- |
19.Yy. İkinci Yarısında Endüstrinin Oluşturduğu Olumsuz Yaşam Şekli (Kitlede Ve Kişide Bilinçaltının Keşfi, Toplum Ruh Yapısına Ve Sanata Yansımaları, Modern İnsanın Zaman Anlayışı, Fotoğrafın Sanata Getirdikleri.)
|
4- |
Fütürizm
|
5- |
Bilgi Sanat İlişkisi, Bilgi İletişim Çağı Ve Bilgi Devrimi, Bilgi Çağında Sanatçı Ve Teknoloji İlişkisi,
|
6- |
1945 Sonrası Sanatta Yeni İfade Olanakları
|
7- |
Vize
|
8- |
Çağdaş Teknoloji Ve Sanat ( Müzik, Resim, Seramik, Heykel g.b. Sanat Disiplinlerinde Kullanımı)
|
9- |
Dijital Sanat, İnternet Sanatı
|
10- |
Frankfurt Okulu, Teknik Olanaklar Ve Sanat, Kinetik Ya Da Hareket, Posta Sanatı, Bilgisayar Ortamında Sanat, Web Bienali,
|
11- |
Katılımcı Sanat, Türkiye’de Katılımcı Sanat
|
12- |
Çağdaş Sanatta Dijital Teknolojilerden Yararlanan İnteraktif Sanat.(Jim Mcnitt, Jose Carlos Casada, Harkaitz Cano, Masaki Fujihata… Vb Sanatçıların Çalışmaları)
|
13- |
Çağdaş Sanatta Dijital Teknolojilerden Yararlanan İnteraktif Sanat.(Jim Mcnitt, Jose Carlos Casada, Harkaitz Cano, Masaki Fujihata… Vb Sanatçıların Çalışmaları)
|
14- |
Türkiye’de Güncel Sanat (Teknoloji Sanat İlişkisi)
|
15- |
Final
|
16- |
Final
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Sanayi devrimi ve sonrasında meydana gelen teknolojik gelişmelerle beraber sanatta ortaya çıkan sanatsal disiplinleri öğrencinin okuyabilmesini
|
2- |
ve üzerinde yorum yapabilmesini
|
3- |
yaratıcılığını da dâhil ederek ortaya yeni bir şey koymasını ve kuramsal alt yapılarını oluşturmayı amaçlanmıştır.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
40
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
SMITH, Edward Lucie,’20.Yüzyılda Görsel Sanatlar’, Akbank Kültür Sanat Dizisi,
İstanbul,2004
YILMAZ, Mehmet, ‘’Modernimden Postmodernizme Sanat’’, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2006
Burnett, Ron, ‘‘İmgeler Nasıl Düşünür? ’’, Metis Yayınevi, İstanbul, 2007
BAYNES, Ken. ‘ Toplumda Sanat’, YKY, Çeviren; Yusuf Atılgan, İstanbul, 2004.
BONNARD, Malcolm; Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, İstanbul, Ütopya Yayınları,
2004
BORDWELL, David., Thompson, Kristin. ‘Film Aret; An Introduction’, Newyork; The Mc Graw-Hill Companies, 1997
ÇALIKOĞLU, Levent, ‘Çağdaş Sanat Konuşmaları’, YKY İstanbul,2005.
GOMBRICH, E.H.’Sanatın Öyküsü’, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1999.
HUISMAN, Denis’, sorates İnternette Bir Medya Felsefesi için’;Güncel Yayıncılık,
1994,İstanbul.
NICOLAS DE Olivera, NICVOLA Oxley, MICHAEL Perty,’Yeni Milenyumda
Enstelasyon Sanatı Duyular imparatorluğu’; Akbank Kültür Yayınları, İstanbul, 2005
KAHRAMAN, Hasan Bülent,’Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve Öteleri’, agora Kitaplığı
İstanbul,2005.
ULUSOY, M. Demet.’Sanatın Sosyal Sınırları’, Ütopya Yayınları, Ankara, 2005.
WANDS, Bruce, ‘ Dijital Çağın Sanatı’, Akbank Kültür Yayınları, İstanbul, 2006.
ATALAY, Nevzat, ‘’Bilgi dolaşımı ve Yeni Sanat Süreci’’, Bilgi çağı ve Sanat, VI. Ulusal
Sanat Sempozyumu, Mayıs 2000, G.S. F.Yayınları, Nisan, Ankara, 2000
BAŞAR, M. Reşat, ‘’ Bilgi Çağında Disiplinliler Arası bir Metin Olarak ‘’Sanat’’, Bilgi
Çağı ve Sanat, VI. Ulusal Sanat Sempozyumu, Mayıs 2000, G.S. F. Yayınları, Nisan,
Ankara, 2000
ERBAY, Mutlu, ‘’ Sanatın Teknolojiye Bağımlılığı’’, Sanat Çevresi 250, İstanbul, 1999
İNEL, Berke ‘’Bilgi Çağında 2000’li yıllarda, Resim Sanatı ve Teknolojinin Yeni
Sentezi’’, Bilgi Çağı ve Sanat, VI. Ulusal Sanat Sempozyumu, Mayıs 2000, G.S. F.
Yayınları, Nisan, Ankara, 2000
KARAYAĞMURLULAR, Bedri, ‘’Bilgi Çağında Sanat-bilim İlişkisi ve Yeni Sanatçı
Kimliği’’, Bilgi çağı ve Sanat, VI. Ulusal Sanat Sempozyumu, Mayıs 2000, G.S. F.
Yayınları, Nisan, Ankara, 2000
LYNTON, Norbert, ‘’Modern Sanatın Öyküsü’’, çevirenler: Cevat Çapan, Sadi Öziş,
Remzi Kitabevi, üçüncü basım, İstanbul, 2004
PİROĞLU, Ünsal ‘’Bilgi Çağının ve Sanatın Temel Dinamiği Telif Hakları’’, Sanat ve
Çevresi 259, İsatnbul, 2000
ULUSOY, Demet, ‘’Bilgi Toplumunda Kültürel Globalleşme Sürecinde Sanat ve
Sanatçılar’’, Bilgi Çağı ve Sanat, VI. Ulusal Sanat Sempozyumu, Mayıs 2000, G.S.F.
Yayınları, Nisan, Ankara,2000
|
|