Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GRAMER UYGULAMASI |
İkinci düzey |
JDE204 |
|
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOk
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HÜLYA DEVECİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin JDE 202 Japonca Gramerinde öğrenmiş oldukları bilgileri pekiştirmek ve Japonca Cümle kalıpları , bağlaçların kullanımı ve Kelime bilgisinin geliştirilmesi ve orta seviyeye ulaşmları sağlanan derstir.
|
Dersin tanımı
|
Japonca dilbilgisinin öğretildiği derstir. Öğrencinin yazma, okuma, anlama ve konuşma becerisini kazanabilmesini sağlayan önemli bir derstir.
|
1- |
Chukyuu Nihongo Iro no İme-ji
|
2- |
Sekai Janken
|
3- |
Teido, Henka(1) Fubenna Chuushajyou
|
4- |
Kangae o İu
|
5- |
Taihi,Gyakusetsu Anaunsu to Shinsetsu
|
6- |
Denbun(1) Taimukapuseru
|
7- |
Vize
|
8- |
Ganbo,Kibou
|
9- |
Nigaoe
|
10- |
Yume no Jidouunten
|
11- |
Yousu Suisoku
|
12- |
Yosou, Kitai 100% Uranaishi
|
13- |
Tanomu (Kashiteitadakemasenka)
|
14- |
Genin, Riyuu (yaru ki)
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gramer kuralları gelişir
|
2- |
Kanji yeteneği gelişir
|
3- |
Zarfları anlar
|
4- |
Bağlaçları anlar
|
5- |
Okuma parçalarını anlayabilir
|
6- |
Konuşma yeteneğini gelişir
|
7- |
Yazma yeteneği gelişir
|
8- |
Japonca seviyesi Orta düzeye çıkar
|
9- |
Kibar ifadeler kullanabilir
|
10- |
Japonca ikilemeleri anlar
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
28
|
2
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
20
|
2
|
40
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
120
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
--
|
Yardımcı Kaynaklar
|
--
|
|