Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > TÜRKÇE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKÇE I Birinci düzey TUR105 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BEKİR OĞUZBAŞARAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Öğrencilerin Türk Dili'ni doğru ve güzel konuşma ve yazmasını sağlamak.
Dersin tanımı İlk ve orta öğretimdeki ana dili eğitim, öğretim ve uygulamalarındaki eksiklerin giderilmesi ve yanlışların düzeltilmesine yöneliktir.

Dersin içeriği
1- Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi.
2- Dil-kültür ilişkisi.
3- Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Altay Dillerinin ortak özellikleri.
4- Türk Dilinin gelişmesi ve ana hatlarıyla tarihî devirleri. Türk Dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
5- Türkçedeki sesler ve sınıflandırılması. Türkçenin ses özellikleri.
6- Örnek eser incelemesi: şiir, hikaye vb.
7- İmlâ kuralları ve uygulaması (sesler ve eklerle ilgili kurallar).
8- İmlâ kuralları ve uygulaması (Ayrı ve bitişik yazılış, özel isimlerin imlâsı) Noktalama işaretleri ve uygulaması.
9- Kompozisyonla ilgili genel ön bilgiler, metinler üzerinde uygulamalar.
10- Yapım ve çekim ekleri ile metinler üzerinde uygulamalar.
11- Yapım ve çekim ekleri ile metinler üzerinde uygulamalar.
12- Örnek eser inceleme: Roman, anlatı vb.
13- Hazırlıklı, hazırlıksız konuşma yöntemleri.
14- Örnek metinler üzerinde uygulama, genel değerlendirme.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dili anlama
2- Dili kullanma
3- İmla kuralları
4- İyi konuşma
5- İyi iletişim kurma
6- Kendisini yazılı ve sözlü ifade edebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yeşilöz, Zafer (2008), Türk Dili ve Kompozisyon, (2. baskı), Ankara: Pelikan Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar TDK Resmi İnternet Sayfası

Ders ile ilgili dosyalar