Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ZEMİN DİNAMİĞİ |
İkinci düzey |
İNŞ 523 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZÜLKÜF KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ZÜLKÜF KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, sunum, ödev, proje.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere bazı deprem terimleri anlamasına yardımcı olmak, Japon ve USA standartlarına göre zemin dinamiği kapsamında yapılan laboratuvar deneylerinin yapılması hakkında bilgi verilmesi ve zeminlerin dinamik davranışının anlaşılmasına yardımcı olmak amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Deprem veya tekrarlı yükler etkisi altında zeminlerin davranışının incelenmesidir.
|
1- |
Giriş. Zemin dinamiği ve depremler ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Titreşim teorisi, bir, iki ve çok serbestlik dereceli sistemler (serbest, zorlanmış, sönümlü ve sönümsüz durumlar için)
|
3- |
Titreşim teorisi, bir, iki ve çok serbestlik dereceli sistemler (serbest, zorlanmış, sönümlü ve sönümsüz durumlar için)
|
4- |
Zeminlerde dalga yayılması, deprem dalgaları
|
5- |
Dinamik zemin özellikleri, zemin elemanındaki gerilmeler, arazi ve laboratuvar deneyleri
|
6- |
Tekrarlı yükler etkisi altında zeminlerin gerilme-şekil değiştirme davranışı
|
7- |
Gmax’ın tahmini, azalım eğrileri, sönüm oranının değişimi, en büyük yer ivmesinin belirlenmesi
|
8- |
Azalım ilişkileri, sıvılaşma, kaba ve ince daneli zeminler için sıvılaşma yöntemleri,
|
9- |
Sıvılaşma sonrası oturma ve yanal deplasmanların belirlenmesi ve belirleme yöntemleri
|
10- |
Makine temelleri, makine temel tipleri, analiz yöntemleri ve makine temellerinin tasarımı
|
11- |
Makine temelleri, makine temel tipleri, analiz yöntemleri ve makine temellerinin tasarımı
|
12- |
Zemin iyileştirme teknikleri
|
13- |
Dinamik zemin-yapı etkileşimi
|
14- |
Dinamik zemin-yapı etkileşimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Zemin dinamiği ve deprem hakkında inşaat mühendisliği açısından temel kavramların öğrenilmesi
|
2- |
Zeminlerin tekrarlı yükler etkisi altındaki davranışlarının bilinmesi
|
3- |
Zemin yapılarının tasarımda bu etkilerin göz önünde bulundurulması
|
4- |
Tek serbestlik dereceli sistemlerin dinamiğini öğrenme
|
5- |
Makine temelleri için tasarım kriterlerini öğrenme
|
6- |
Makine temelleri için analitik ve nümerik analiz yöntemlerini öğrenme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim Üyesi Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Das, M. B., “Fundamentals of Soil Dynamics”, Elsevier, 1983.
Kramer, S. L., “Geotechnical Earthquake Engineering”, Pretice Hall, 1996.
Towhata, I., Soil Dynamics, 2008.
Prakash, S. Soil Dynamics, Mc Graw Hill, 1981.
Ishihara, K. 1996. Soil Behaviour in Earthquake Geotechnics, 1rst ed., Oxford, Claredon Press.
|
|