Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEMİNER |
İkinci düzey |
EGB 514 |
Zorunlu |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELEBİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. CANDAN HAMURCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Seminer dersinde öğrenci, danışmanının rehberliğinde alana yönelik belirlenen bir konu üzerinde çalışır. Bilimsel yöntem ile veri toplar, tez yazım kurallarına göre raporlaştırır ve topluluk önünde sunumunu yapar.
Seminer dersinin içeriği bilim ve sanat alanlarına göre farklılıklar gösterir. Özellikle sanat alanının öğrencileri, her programda, seminer derslerinden birini kendi alanlarına yönelik performans etkinliği biçiminde gerçekleştirirler.
Seminerlerin yerel kredisi bulunmayıp, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Seminerin başarısız olması halinde seminer tekrarlanır. Seminerden başarılı olunduğu taktirde seminerin bir kopyası ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığı aracılığı ile enstitüye iletilir.
|
1- |
Seminer konusunun belirlenmesi
|
2- |
Literatür araştırması
|
3- |
Literatür araştırması
|
4- |
Literatür araştırması
|
5- |
Veri toplama
|
6- |
Veri toplama
|
7- |
Veri toplama
|
8- |
Veri toplama
|
9- |
Veri analizi
|
10- |
Veri analizi
|
11- |
Veri analizi
|
12- |
Veri analizi
|
13- |
Rapor hazırlama
|
14- |
Sunum
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme.
|
2- |
Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilme.
|
3- |
Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilme.
|
4- |
Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilme.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
|
2- |
Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
|
|
3- |
Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
|
|
4- |
Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
|
|
5- |
Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
|
|
6- |
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
|
|
7- |
Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
|
|
8- |
Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
|
|
9- |
Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
|
|
10- |
İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
4
|
4
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
3
|
3
|
Ödevler
|
15
|
5
|
75
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
5
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Derste ilan edilecektir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Derste ilan edilecektir.
|
|