Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HALK SAĞLIĞI |
Üçüncü düzey |
SEC 137 |
|
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DEMET ÜNALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Derste sunuş, buluş yolu ve araştırma stratejileri ışığında, anlatım, tartışma yöntemleri, soru- cevap, ödev, örnek olay, vb. teknikler uygulanacaktır.
|
Dersin amacı
|
Halk sağlığında temel kavramlar bilgisi,
Tıbbın tarihsel gelişimi, temel sağlık hizmetleri, bilgisi
Sağlık insangücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesini kavrayabilme
Sağlık düzeyi göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslayabilme
Ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması, kavrayabilme
Bağışıklama hizmetleri, kavrayabilme
İşçi ve iş yeri sağlığını kavrayabilme
Çevre sağlığını kavrayabilmeSosyal bulaşıcı hastalıkların öneminin farkında olma
Genel beslenme bilgisi
Türkiye’nin genel sağlık sorunlarını çeşitli yönleriyle değerlendirebilme
Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunlarını açıklayabilme
Yaşlılık ve sorunları bilgisi
Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıkları açıklayabilme
|
Dersin tanımı
|
temel kavramlar, tarihsel gelişim, temel sağlık hizmetleri, sağlık insangücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesi, sağlık düzeyi göstergeleri, ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması, bağışıklama, İşçi ve iş yeri sağlığını ,çevre sağlığı, sosyal bulaşıcı hastalıklar, beslenme, genel sağlık sorunlarını , gençlerin sağlık sorunlarını, yaşlılık ve sorunları, sağlığa zararlı alışkanlıklar.
|
1- |
Halk sağlığında temel kavramlar
|
2- |
Tıbbın tarihsel gelişimi, temel sağlık hizmetleri
|
3- |
Sağlık düzeyi göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslama
|
4- |
Ana- çocuk sağlığı
|
5- |
Aile planlaması
|
6- |
Bağışıklama hizmetleri
|
7- |
İşçi ve iş yeri sağlığı
|
8- |
Çevre sağlığı
|
9- |
Sosyal bulaşıcı hastalıklar
|
10- |
Genel beslenme
|
11- |
Türkiye’nin genel sağlık sorunları
|
12- |
Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunları
|
13- |
Yaşlılık ve sorunları
|
14- |
Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıklar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Halk sağlığında temel kavramları öğrenmek
|
2- |
Ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması hizmetlerini öğrenmek
|
3- |
Türkiye’nin genel sağlık sorunlarını çeşitli yönleriyle değerlendirmek
|
4- |
Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunlarını açıklamak
|
5- |
Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıkları öğrenmek
|
6- |
Sosyal bulaşıcı hastalıkların öneminin kavranması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) ( Dirican R, Bilgel N. Bursa- 1993)
Halk Sağlığına Giriş ( Bertan M, 1996)
Halk Sağlığı temel bilgiler (Çağatay Güler, Levent Akın, Ankara, 2006)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|