Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > HALK SAĞLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALK SAĞLIĞI Üçüncü düzey SEC 137 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DEMET ÜNALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Derste sunuş, buluş yolu ve araştırma stratejileri ışığında, anlatım, tartışma yöntemleri, soru- cevap, ödev, örnek olay, vb. teknikler uygulanacaktır.
Dersin amacı Halk sağlığında temel kavramlar bilgisi, Tıbbın tarihsel gelişimi, temel sağlık hizmetleri, bilgisi Sağlık insangücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesini kavrayabilme Sağlık düzeyi göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslayabilme Ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması, kavrayabilme Bağışıklama hizmetleri, kavrayabilme İşçi ve iş yeri sağlığını kavrayabilme Çevre sağlığını kavrayabilmeSosyal bulaşıcı hastalıkların öneminin farkında olma Genel beslenme bilgisi Türkiye’nin genel sağlık sorunlarını çeşitli yönleriyle değerlendirebilme Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunlarını açıklayabilme Yaşlılık ve sorunları bilgisi Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıkları açıklayabilme
Dersin tanımı temel kavramlar, tarihsel gelişim, temel sağlık hizmetleri, sağlık insangücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesi, sağlık düzeyi göstergeleri, ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması, bağışıklama, İşçi ve iş yeri sağlığını ,çevre sağlığı, sosyal bulaşıcı hastalıklar, beslenme, genel sağlık sorunlarını , gençlerin sağlık sorunlarını, yaşlılık ve sorunları, sağlığa zararlı alışkanlıklar.

Dersin içeriği
1- Halk sağlığında temel kavramlar
2- Tıbbın tarihsel gelişimi, temel sağlık hizmetleri
3- Sağlık düzeyi göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslama
4- Ana- çocuk sağlığı
5- Aile planlaması
6- Bağışıklama hizmetleri
7- İşçi ve iş yeri sağlığı
8- Çevre sağlığı
9- Sosyal bulaşıcı hastalıklar
10- Genel beslenme
11- Türkiye’nin genel sağlık sorunları
12- Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunları
13- Yaşlılık ve sorunları
14- Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıklar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Halk sağlığında temel kavramları öğrenmek
2- Ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması hizmetlerini öğrenmek
3- Türkiye’nin genel sağlık sorunlarını çeşitli yönleriyle değerlendirmek
4- Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunlarını açıklamak
5- Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıkları öğrenmek
6- Sosyal bulaşıcı hastalıkların öneminin kavranması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) ( Dirican R, Bilgel N. Bursa- 1993) Halk Sağlığına Giriş ( Bertan M, 1996) Halk Sağlığı temel bilgiler (Çağatay Güler, Levent Akın, Ankara, 2006)
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar