Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bahçe Bitkileri (y.l.) > MEYVE TÜRLERINDE YENI GELIŞMELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEYVE TÜRLERINDE YENI GELIŞMELER İkinci düzey BB 524 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYDIN UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYDIN UZUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Meyve türlerinde dünyadaki ıslah amaçları ve yönelimleri ile ilgili detaylı bilgilerin ve yeni geliştirilen çeşitlerin tanıtılması
Dersin tanımı Meyvelerde çeşit geliştirme projeksiyonu ve yeni çeşitlerin incelenmesi

Dersin içeriği
1- Meyveciliğin dünyada ve ülkemizdeki durumu
2- Meyvecilikte ıslah ve amaçları
3- Yumuşak çekirdekli meyvelerde ıslah yönelimleri
4- Sert çekirdekli meyvelerde ıslah yönelimleri
5- Sert kabuklu meyvelerde ıslah yönelimleri
6- Subtropik meyve türlerinde ıslah yönelimleri
7- Ara sınav
8- Turunçgillerde ıslah yönelimleri
9- Üzümsü meyvelerde ıslah yönelimleri
10- Farklı yöntemlerle son dönemlerde geliştirilen yeni meyve çeşitlerin tartılması
11- Farklı yöntemlerle son dönemlerde geliştirilen yeni meyve çeşitlerin tartılması
12- Farklı yöntemlerle son dönemlerde geliştirilen yeni meyve çeşitlerin tartılması
13- Farklı yöntemlerle son dönemlerde geliştirilen yeni meyve çeşitlerin tartılması
14- Farklı yöntemlerle son dönemlerde geliştirilen yeni meyve çeşitlerin tartılması
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dünyada ve Türkiye''de meyvecilik, meyvecilikte ıslah, ıslah amaçları ve önemi hakkında bilgiler alır
2- Yumuşak, sert çekirdekli, sert kabuklu, subtropik meyveler ve turunçgiller ile üzümsü meyvelerde dünyadaki ıslah amaçları ve yönelimlerini öğrenir
3- Meyve türlerinde değişik yöntemlerle elde edilen önemli çeşitlerin özelliklerini öğrenir
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
3- Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçların bilimsel metotlarla değerlendirilerek yorumlanabilmesi
4- Ölçme, değerlendirme, analiz yapabilme ve çıktıları artı değere dönüştürerek genel kullanıma sunma
5- Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçları bilimsel metotlarla değerlendirerek yorumlanması
6- Elde edilen bilimsel sonuçları yazılı ve sözlü ifade edilmesi, bunların bilimsel ortamlarda savunulması
7- Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme
8- Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
9- Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme
10- Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
11- Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterliliğe sahip olma
12- Kaliteli ve yüksek ürün sağlanması için gerekli süreçlerin takip edilmesi (fizyolojik, morfolojik), değerlendirilmesi ve çözüm üretilmesi
13- Bahçe Bitkileri ürünlerinin verim ve kalitesinin artırılmasında kullanılabilecek yeni, modern ve çevreye uyumlu yöntemleri uygulayabilme yetisi
14- Üretim materyalinin seçilmesi, ıslahı, çoğaltılması, saklanması ve değerlendirilmesi yeteneği
15- Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterlilik
16- Yeni ürün ve yetiştirme modelleri ile güncel gelişmelerin takip edilmesi
17- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma
18- Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
19- Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme
20- Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 3 6 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 6 18
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar