Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > OKULLARDA REHBERLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OKULLARDA REHBERLİK İkinci düzey MB 401 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NEŞET MUTLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarını geliştirmek. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavramak.
Dersin tanımı Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.

Dersin içeriği
1- Tanışma, ders hakkında bilgi
2- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri.
3- Rehberliğin Amaçları
4- Rehberliğin İlkeleri
5- Rehberliğin Hizmet Alanları
6- Eğitim Kademelerinde Rehberlik
7- Rehberliğin Türleri
8- Vize
9- Eğitsel Rehberlik
10- Kişisel Rehberlik
11- Mesleki Rehberlik
12- Rehberlikte bireyi tanıma teknikleri
13- Kapsamlı Gelişim Rehberlik Programı
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rehberlik hizmetlerinin önemini anlayabilecek.
2- Rehberliğin amacını ve ilkelerini açıklayabilecek.
3- Başlıca rehberlik türlerini ve rehberliğin hizmet alanlarını anlayabilecek.
4- Kendi öğrencilerini tanımada kullanılabilecek çeşitli teknik ve araçları bilebilecek.
5- Rehberlik hizmetlerinin örgüt yapısını anlayabilecek.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 3 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yeşilyaprak, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Gelişimsel Yaklaşım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar