Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sanat Tarihi > ALAN ARAŞTIRMASI SEMİNERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ALAN ARAŞTIRMASI SEMİNERİ I Birinci düzey SNT309 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ İSRAFİL MUTLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. İSRAFİL MUTLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Öğrenciler araziye çıkarılarak yapılar yerinde incelenecektir.
Dersin amacı Öğrencilerin çalışacakları bir konu hakkında nasıl araştırma yapacakları ve arazi çalışmalarını ne şekilde yapacaklarının öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Bilimsel araştırma kavramı, bu araştırmada izlenecek yöntem, konu seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar, bilimsel bir çalışmada bulunması gereken özellikler, yazılı kaynaklardan nasıl yararlanılacağı, alan çalışmasının nasıl yapılacağı, çalışma planı yapılması, değerlendirme ve yorum yapmada dikkat edilecek özellikler öğretilecektir.

Dersin içeriği
1- Bilimsel araştırma kavramı üzerine değerlendirme ve bilimsel araştırma türleri.
2- Bilimsel araştırmada konu seçiminde dikkat edilecek hususlar.
3- Bilimsel araştırmada sınırlandırmalar ve başlık seçimi.
4- Bilimsel araştırmanın aşamaları nasıl olmalıdır.
5- Bilimsel araştırmada arazi çalışmasının önemi ve arazi çalışmasında dikkat edilecek hususlar.
6- Bilimsel araştırma metotlarına göre bir caminin incelenmesi ve mimari tanımlaması
7- Bilimsel araştırma metotlarına göre bir türbenin incelenmesi ve mimari tanımlaması
8- ARA SINAV
9- Bilimsel araştırma metotlarına göre bir medresenin incelenmesi ve mimari tanımlaması
10- Bilimsel araştırma metotlarına göre bir kervansarayın incelenmesi ve mimari tanımlaması
11- Bilimsel araştırma metotlarına göre süsleme programının değerlendirilmesi.
12- Bilimsel araştırma metotlarına göre küçük el sanatlarının incelenmesi ve tanımlaması
13- Mimari konularla ilgili örnek sunum hazırlanması ve değerlendirilmesi.
14- Süsleme ve küçük el sanatları ile ilgili örnek sunum hazırlanması ve değerlendirilmesi.
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma kavramı üzerine değerlendirme ve bilimsel araştırma türleri öğrenilecek.
2- Bilimsel araştırmada konu seçiminde dikkat edilecek hususları hakkında bilgi verilecek.
3- Bilimsel araştırmada sınırlandırmalar ve başlık seçimi hakkında bilgi edinilecek.
4- Bilimsel araştırmanın aşamaları nasıl olmalıdır.,Bilimsel araştırmada arazi çalışmasının önemi ve arazi çalışmasında dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi kazanılacak.
5- Bilimsel araştırma metotlarına göre bir caminin incelenmesi ve mimari tanımlaması öğrenilecek.
6- Bilimsel araştırma metotlarına göre bir türbenin incelenmesi ve mimari tanımlaması öğrenilecek.
7- Bilimsel araştırma metotlarına göre bir medresenin incelenmesi ve mimari tanımlaması ve Bilimsel araştırma metotlarına göre bir kervansarayın incelenmesi ve mimari tanımlaması yapılacak.
8- Bilimsel araştırma metotlarına göre süsleme programının değerlendirilmesi öğrenilecek.
9- Bilimsel araştırma metotlarına göre küçük el sanatlarının incelenmesi ve tanımlaması öğrenilecek.
10- Mimari konularla ilgili örnek sunum hazırlanması ve değerlendirilmesi ve Süsleme ve küçük el sanatları ile ilgili örnek sunum hazırlanması ve değerlendirilmesi hakkında bilgi edinilecek.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen bilgilere sahip olma, sahip olduğu bu bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, edindiği bilgiyi alanında kullanabilme.
2- Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sanat eserini tanımlayabilme, sanat eserlerine dini, mitolojik ve ikonografik açıdan bakabilme, analiz ve yorum yapabilme.
3- Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında bağlantı kurabilme.
4- Farklı dillerde yer alan epigrafik ve paleografik yazıları okuyabilme ve disiplinler arası çalışma yaparak çözümleyebilme.
5- Bilimsel düşünme becerisi kazanarak analitik düşünebilme.
6- Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
7- Alanı ile ilgili belgeleme, restitüsyon ve restorasyon yöntemlerini uygulayabilme, plan, kesit, izdüşümü gibi çizim tekniklerini kullanarak çizim yapabilme.
8- Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak kendini sürekli olarak yenileyebilme
9- Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme ve alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme
10- Alan çalışmalarında arazinin yapısına uygun bir çalışma sistemi kurabilme.
11- Kültür varlıklarını koruma ve onarma ile ilgili edindiği bilgileri çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme, 2863 sayılı kanun çerçevesinde çalışma disiplini sağlayabilme.
12- Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik yöntemleri bilme ve uygulayabilme.
13- Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında bağlantı kurabilme.
14- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi geliştirebilme.
15- İslami dönem Türk sanatının ortaya koyduğu kültürel mirası öğrenme, tanıma ve tanıtma yeteneği kazandırabilme
16- Tarih öncesi devirler dahil, Orta ve yeni çağlar boyunca Avrupa’daki mimari, resim ve heykel konularında bilgilendirme ve değişen üslupları tanıyabilme yeteneği kazandırabilme.
17- Mimari, seramik, halı-kilim vb. dokumalar, minyatür, hat, çini, maden, resim, heykel, kalem işi, sikke ve vb. başlıca Sanat Tarihi konularında bilgilendirebilme.
18- Sanat Tarihi alanında kültürel mirasın evrenselliğine inanarak kültürlere ve değerlere eşit mesafede olabilme.
19- Saha çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem ve teknikleri ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
20- Günümüzde karşılaşılan problemlerden yola çıkarak geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurup, geleceğe dair çıkarımlarda bulunabilme.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Selçuk Mülayim, Araştırmacıya Notlar. Selçuk Mülayim, Sanat Tarihi Metodu.
Yardımcı Kaynaklar Selçuk Mülayim, Araştırmacıya Notlar. Selçuk Mülayim, Sanat Tarihi Metodu.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -