Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > BUHAR KAZANLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BUHAR KAZANLARI Birinci düzey MM 412 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜRSEL ÇINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜRSEL ÇINAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Orhan KEKLİKCİOĞLU
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Buhar kazanlarının yanma,termodinamik ve tasarım özellikleri, Mühendislik uygulamalarındaki yerini ve önemini tanıtmak. İlgili sistem analizi, tasarımı ve optimizasyonununda kullanılan yöntemleri öğretmek ve uygulamak.
Dersin tanımı Buhar kazanları hakkında sayısal ve sözel bilgi veren zorunlu ders.

Dersin içeriği
1- Buhar kazanı ve su buharına ait ön bilgi.
2- Buhar kazanlarının sınıflandırılması.
3- Su buharı çevrimleri.
4- Yakıtlar ve yanma; yanmanın kontrolü.
5- Buhar kazanlarının ısıl hesap yöntemi.
6- Isıl verimin tayini; Ocak boyutlandırılması, Ocak sıcaklığının tayini.
7- Isıl verimin tayini; Ocak boyutlandırılması, Ocak sıcaklığının tayini.
8- Taşınım yüzeylerinin boyutlandırılması.
9- YIL İÇİ SINAVI
10- Taşınım yüzeylerinin boyutlandırılması.
11- Yük kayıpları.
12- Yük kayıpları.
13- Baca hesabı.
14- Baca hesabı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler termodinamik,ısı transferi ve akışkanlar mekaniğinin temel kavram ve prensiplerini öğrenmek,
2- Buhar kazanları ile ilgili proje yapma kabiliyetini kazanmak,
3- Mezuniyet sonra işletmelerde ısı merkezlerinin işletme ve idareciliğinin yapılması.
4- Buhar kazanları çalışma sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak,
5- Buhar kazanları işletme şartları hakkında bilgi sahibi olmak,
6- Buhar kazanı seçimi yapabilmek.
7- Buhar kazanları uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi kazanmak.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 32
Kısa sınav 1 8
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Onat K., Genceli O, arısoy A., Buhar kazanları Isıl Hesapları,1988
Yardımcı Kaynaklar • Prof. Dr. Necdet Altuntop, Buhar Kazanları Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar