Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği (y.l.) > VİSKOZ AKIŞKAN AKIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VİSKOZ AKIŞKAN AKIMI İkinci düzey MKM 540 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞ.ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı SÜRTÜNMELİ AKIŞKANLAR MEKANİĞİ ÖNEMLİ ALANLARI HAKKINDA BİLGİ VE BU BİLGİNİN İLGİLİ MÜHENDİSLİK PROBLEMLERİNİN ÇÖZÜMÜNDE KULLANILMASI
Dersin tanımı SEÇMELİ

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar, tanımlar, akış kinematiği
2- Viskoz akışkanların korunum denklemleri
3- Denklemlerin boyutsuz şekilleri, boyutsuz paramatreler
4- Vortisite transport denklemi
5- Düşük Reynolds sayılı akışlar
6- Viskoz akış problemlerinin tam çözümleri; Couette ve Poiseuille akışları
7- Viskoz akış problemlerinin tam çözümleri; Couette ve Poiseuille akışları
8- Ara sınav
9- Stokes problemleri
10- Silindir etrafında akış
11- Gözenekli cidar üzerinde akış,Üniform üfleme ve emme
12- Dönen disk üzerinde akış
13- Sürünme hareketi ve küre etrafında akış
14- Sürünme hareketi ve küre etrafında akış
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sürtünmeli akışları karakterize eden denklemleri ve olayın fiziğini anlamak
2- Sürtünmeli akışlarda boyutsuz sayıları belirleyebilme becerisi
3- Düşük Reynolds sayılı akışları formüle etme ve çözme becerisi
4- Kartezyen ve kartezyen olmayan koordinat sistemlerinde bazı basit sürtünmeli akış problemleri için Navier-Stokes denklemlerini basitleştirme ve tam çözümleri elde etme becerisi
5- Navier-Stokes problemlerini hesaplayabilmek
6- Boyutsal anlizi yapabilmek
7- Sürtünmeli akışlarda differensiyel yaklaşımları kavramak
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 15 45
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı DERS NOTU
Yardımcı Kaynaklar 1)WHITE, F.M.; VİSCOUS FLUID FLOW, MCGRAW-HILL, 2006 2)YUNUS, A. ÇENGEL ;FLUID MECHANICS, MCGRAW-HILL, 2010

Ders ile ilgili dosyalar