Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Vet.farmakoloji-toksikoloji (cum.ort.dr) > KORUYUCU DİŞ HEKİMLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KORUYUCU DİŞ HEKİMLİĞİ Üçüncü düzey T114 D1 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İNCİ DEVRİM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç Dr Soley Arslan, Doç. Dr. Salih Doğan, Doç.Dr. Sezer Demirboğa, Yrd Doç Dr Zeynep Aslı GÜÇLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıfta ders verme
Dersin amacı Koruyucu diş hekimliği felsefesini açıklamak ve bu konuda topluma verilecek hizmet ve uygulamalar konusunda öğrencilere bilgi vermek
Dersin tanımı Teorik ders

Dersin içeriği
1- Türkiye’de ağız sağlığı ve tedavi gereksinimi durumu
2- Çürük ve çürük oluşum mekanizması
3- Çocuk diş hekimliğinde diş çürüğü oluşumuna bakış açısı
4- Diş çürüğü oluşumunun çocuklar açısından önemi ve çocukların ruh ve beden sağlık durumu üzerindeki etkileri
5- Çocuklarda çürük riskinin belirlenmesi ve önemi
6- Çürük riski yüksek çocuklara uygulanan koruyucu programlar :I-Ebeveyn uygulamaları
7- Çürük riski yüksek çocuklara uygulanan koruyucu programlar-II-Profesyonel çocuk diş hekimi uygulamaları
8- Çocuklarda çürük risk tayini
9- Beslenme ve çürük
10- Erişkinlerde uygulanan çürük önleme yöntemleri
11- Erişkinlerde çürük riskinin belirlenmesi
12- Periodontal hastalık ve etyololojisi
13- Mekanik plak temizliği –I
14- Mekanik plak temizliği- II
15- Koruyucu tedavi yöntemleri-I
16- Koruyucu tedavi yöntemleri-II
17- Koruyucu tedavi yöntemleri-III
18- Vaka Sunumu
19- Vaka sunumu
20- Seminer

Dersin öğrenme çıktıları
1- Güncellenmiş veriler doğrultusunda Türkiyede''ki ağız ve diş sağlığı durumunu ve tedavi gereksinimleri hakkında bilgisi olur
2- Çocuklarda diş çürüğünün başlaması ve gelişiminde rol oynayan mekanizmaları tanımlar.
3- Çocuklarda gelişen diş çürüğünün önemi ve bu durumun çocuğun beden ve ruh sağlığı üzerine etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
4- Çocuklarda çürük riskinin belirlenmesinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olur
5- Yüksek çürük riski taşıyan çocuklarda uygulanacak koruyucu programlar kapsamında ebeveyn eğitiminin önemini kavrar ve çocuk diş hekiminin profesyonel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
6- Erişkinlerde çürük riskini belirleme ve çürük önleme yöntemlerini anlar
7- Beslenme ve çürük gelişimi arasındaki ilişkiyi anlar
8- Dişeti hastalığı ve sebepleri hakkında bilgi sahibi olur
9- Dişeti hastalığından korunmak amacıyla bakteri plağının eliminasyonunda fırça ve yardımcı temizlik araçlarını tanır, bu araçların kullanım yerleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
10- Çocuk ve yetişkinler için koruyucu tedaviler ve materyaller hakkında bilgi sahibi olur.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4- Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6- Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7- Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9- Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10- Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11- Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 1 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Carranza's Clinical Periodontology. Tenth edition,2006, Saunders Elsevier
Yardımcı Kaynaklar Güncel literatürler

Ders ile ilgili dosyalar