Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > ÇOCUK VE YAŞLILARDA REKREASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK VE YAŞLILARDA REKREASYON Birinci düzey REK313 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR.METİN POLAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Çocuk ve yaşlıların yaş gruplarına göre yapısal özelliklerinin ortaya konulması. Yaş gruplarına yönelik uygulanacak olan egzersizlerin incelenmesi. Uygulanan egzersizlerin yaş gruplarına göre etkilerinin belirlenmesi.
Dersin tanımı Çocuk ve yaşlıların yaş gruplarına göre yapısal özelliklerinin ortaya konulması. Yaş gruplarına yönelik uygulanacak olan egzersizlerin incelenmesi. Uygulanan egzersizlerin yaş gruplarına göre etkilerinin belirlenmesi.

Dersin içeriği
1- Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor Gelişim
2- Okul Öncesi Çocuklarda Rekreasyon Eğitimi
3- Erken Adolesan Dönemde Rekreasyon Eğitimi
4- Adolesan Dönemde Rekreasyon Eğitimi
5- Geç Adolesan Dönemde Rekreasyon Eğitimi
6- Çocuklarda ve Yaşlılarda Sürat Rekreasyonu
7- Çocuklarda ve Yaşlılarda Kuvvet Rekreasyonu
8- Çocuklarda ve Yaşlılarda Dayanıklılık Rekreasyonu
9- Çocuklarda ve Yaşlılarda Koordinasyon Rekreasyonu + Ara Sınav
10- Çocuklarda ve Yaşlılarda Denge Rekreasyonu
11- Çocuklarda ve Yaşlılarda Eklem Hareket Genişliği Rekreasyonu
12- Çocuklarda ve Yaşlılarda Eklem Hareket Genişliği Rekreasyonu
13- Çocuklarda ve Yaşlılarda Yetenek Seçimi Rekreasyonu
14- Çocuklarda ve Yaşlılarda Yetenek Seçimi Rekreasyonu
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Psikomotor Gelişim hakkında bilgi sahibi olur
2- Okul öncesi çocuklarda, adolesan dönemde rekreasyon eğitimi hakkında bilgi sahibi olur
3- Çocuklarda ve yaşlılarda sürat, kuvvet, dayanıklılık, koordinasyon hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgileri rekreasyonda uygular
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Brian J. Sharkey, Physiology of Fitness , Human Kinetics Books, USA, 1990 ZORBA, E. Herkes için Spor ve Fiziksel Uygunluk
Yardımcı Kaynaklar George McGlynn, Dynamics of Fitness A Practical Approach, WCB McGraw-Hill,1999

Ders ile ilgili dosyalar